Dodge Charger - v dalším roce ještě drsnější

Charger
Charger, foto: Dodge
Marek Litzman 7. října 2010 12:34
Sdílej:

Drsný americký sedan Dodge Charger dostal menší facelift. Zaujme především připodobněním k původnímu Chargeru ze 70. let.

Jméno Dodge Charger má velmi zajímavou historii. Zatímco na počátku stál jeden z nejslavnějších Muscle carů v historii, na který si vzpomene asi většina z nás při vyslovení tohoto jména, na konci stojí sedan. Původní Charger se vyráběl od roku 1966 do poloviny 70. let, kdy mu, podobně jako většině podobných vozů, zlomila vaz ropná krize. Dodge se ale tohoto slavného jména nechtěl vzdát, proto v roce 1983 přišel s malým kupé s pohonem předních kol, které nazval stejně. Výroba nepříliš úspěšného vozu byla ukončena po čtyřech letech.

Na znovuobnovení slavného jména jsme si museli počkat až do roku 2005, kdy Dodge přišel s ostře vypadajícím sedanem, který exhumoval nikdy nezapomenuté jméno.

Nyní přijíždí Dodge Charger pro modelový rok 2011 s mnoha změnami. Tou asi nejvýraznější je pás světel vzadu, který evokuje původní Charger. Je tvořen 164 diodami, které tvoří pás přes celou záď. Příď dostala porci agresivity navíc

Dodge nám neukázal interiér, řekl jen, že bude kvalitní a nabídne nové technologie jako adaptivní tempomat. K dipozici bude dvojice motorů,  šestiválec 3,6 Pentastar a osmiválec 5,7  HEMI. Za příplatek je možné k zadnímu pohonu přidat i přední, přičemž přední kola nejsou roztáčena trvale, což šetří palivo.

Témata:
Stalo se
Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?