Drsný americký sedan Dodge Charger dostal menší facelift. Zaujme především připodobněním k původnímu Chargeru ze 70. let.
Jméno Dodge Charger má velmi zajímavou historii. Zatímco na počátku stál jeden z nejslavnějších Muscle carů v historii, na který si vzpomene asi většina z nás při vyslovení tohoto jména, na konci stojí sedan. Původní Charger se vyráběl od roku 1966 do poloviny 70. let, kdy mu, podobně jako většině podobných vozů, zlomila vaz ropná krize. Dodge se ale tohoto slavného jména nechtěl vzdát, proto v roce 1983 přišel s malým kupé s pohonem předních kol, které nazval stejně. Výroba nepříliš úspěšného vozu byla ukončena po čtyřech letech.
Na znovuobnovení slavného jména jsme si museli počkat až do roku 2005, kdy Dodge přišel s ostře vypadajícím sedanem, který exhumoval nikdy nezapomenuté jméno.
Nyní přijíždí Dodge Charger pro modelový rok 2011 s mnoha změnami. Tou asi nejvýraznější je pás světel vzadu, který evokuje původní Charger. Je tvořen 164 diodami, které tvoří pás přes celou záď. Příď dostala porci agresivity navíc
Dodge nám neukázal interiér, řekl jen, že bude kvalitní a nabídne nové technologie jako adaptivní tempomat. K dipozici bude dvojice motorů, šestiválec 3,6 Pentastar a osmiválec 5,7 HEMI. Za příplatek je možné k zadnímu pohonu přidat i přední, přičemž přední kola nejsou roztáčena trvale, což šetří palivo.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?