Už po sedmnácté volí česká veřejnost a odborná porota Auto roku České republiky. Letošní ročník však bude o jisté míry přelomový.
Anketu vyhlásily Svaz dovozců automobilů a Sdružení automobilového průmyslu ve spolupráci s generálním partnerem Credium.
Volit se bude v pěti kategoriích plus absolutní vítěz, který se stane autem roku 2011 v České republice. V první kategorii se utká 10 vozů segmentu B a C, další kategorie se skládá z populárních SUV vozů (10) a následuje třída střední a luxusní zastoupená sedmi automobily. Nechybí ani sportovní vozy zastoupené pěti modely. O vítězi rozhodne součet hlasů odborné a neodborné veřejnosti. Odborná porota skýtá 38 automobilových odborníků z různých sfér, především z médií, dále ze zkušeben, ministerstev a vysokých škol.
Novinkou letošního ročníku je volba hybridního auta roku, které vzejde ze 13 nominovaných.
Porota hodnotí podle různých kritérií – například funkčního řešení, technického řešení, ekologických aspektů, bezpečnosti, jízdních vlastností a komfortu. Roli hraje také poměr užitné hodnoty a ceny.
Seznam nominovaných automobilů naleznete ve většin motoristických médiích nebo na stránkách www.autoroku.cz, kde můžete hlasovat i on-line. Hlasovat je možné do 12. prosince 2010, přičemž výsledky ankety budou vyhlášeny na galavečeru v druhé polovině ledna 2011.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.