Spekulace se potvrdily. Škoda mimo autosalon v Paříži potvrdila návrat jména Octavia Tour zpět mezi živé. Nebude ale tvrdá kanibalizace?
Škoda v posledních letech vyráběla model Octavia Tour, tedy starou Octavii, jak jsme ji znali. Udržela se velmi dlouho po nástupu nové Octavie a určitě by se vyráběla i déle, kdyby ji hřebíky do rakve nezabila emisní norma Euro V, jejíž přizpůsobení se by bylo příliš nákladné na takto starý model.
Stalo se ale zásadní překvapení, ačkoliv nový levný model se očekává až za dva roky, Škoda odmítla být bez levné Octavie. Jednoduše oprášila formy na předfaceliftovou Octavii druhé generace a jede se dál. Novinku představila bez jakýchkoliv oficialit a není ani na autosalonu v Paříži. Jde zkrátka rovnou do prodejen. Zajímavé je, že automobilka nenabídne žádný diesel, Tour bude nabízen výhradně s benzínem 1,6 litru. pravděpodobně jde opět o daň emisním normám, mimo EU totiž bude motorová paleta mnohem širší.
Přijde nám to trochu postavené na hlavu, ale je to tak. Škoda bude vyrábět dvě totožné Octavie, jednu dražší, faceliftovanou, přičemž facelift nebyl nikterak zásadní po designové ani technické stránce, a jednu nefacliftovanou. Její "výhodou" bude jen silně oškubaná výbava.
Známe dokonce už i ceny. Ty začnou na 282 tisících korunách s výbavou obsahující dvojici airbagů, centrální zamykání a nastavitelné sedadlo řidiče. Je o chlup levnější než dosavadní Tour.
Současná Octavia se prodává od 332 tisíc, ale takto špatnou výbavu nemá ani základní Prima, která obsahuje čtveřici airbagů, klimatizaci a některé další prvky.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?