Spekulace se potvrdily. Škoda mimo autosalon v Paříži potvrdila návrat jména Octavia Tour zpět mezi živé. Nebude ale tvrdá kanibalizace?
Škoda v posledních letech vyráběla model Octavia Tour, tedy starou Octavii, jak jsme ji znali. Udržela se velmi dlouho po nástupu nové Octavie a určitě by se vyráběla i déle, kdyby ji hřebíky do rakve nezabila emisní norma Euro V, jejíž přizpůsobení se by bylo příliš nákladné na takto starý model.
Stalo se ale zásadní překvapení, ačkoliv nový levný model se očekává až za dva roky, Škoda odmítla být bez levné Octavie. Jednoduše oprášila formy na předfaceliftovou Octavii druhé generace a jede se dál. Novinku představila bez jakýchkoliv oficialit a není ani na autosalonu v Paříži. Jde zkrátka rovnou do prodejen. Zajímavé je, že automobilka nenabídne žádný diesel, Tour bude nabízen výhradně s benzínem 1,6 litru. pravděpodobně jde opět o daň emisním normám, mimo EU totiž bude motorová paleta mnohem širší.
Přijde nám to trochu postavené na hlavu, ale je to tak. Škoda bude vyrábět dvě totožné Octavie, jednu dražší, faceliftovanou, přičemž facelift nebyl nikterak zásadní po designové ani technické stránce, a jednu nefacliftovanou. Její "výhodou" bude jen silně oškubaná výbava.
Známe dokonce už i ceny. Ty začnou na 282 tisících korunách s výbavou obsahující dvojici airbagů, centrální zamykání a nastavitelné sedadlo řidiče. Je o chlup levnější než dosavadní Tour.
Současná Octavia se prodává od 332 tisíc, ale takto špatnou výbavu nemá ani základní Prima, která obsahuje čtveřici airbagů, klimatizaci a některé další prvky.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.