Nová Škoda Octavia Tour - zklamání nebo nadšení?

Marek Litzman, 1. října 2010, 12:48 Google+

Spekulace se potvrdily. Škoda mimo autosalon v Paříži potvrdila návrat jména Octavia Tour zpět mezi živé. Nebude ale tvrdá kanibalizace?

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Octavia

Octavia | foto: Škoda Auto

Sdílejte článek

Škoda v posledních letech vyráběla model Octavia Tour, tedy starou Octavii, jak jsme ji znali. Udržela se velmi dlouho po nástupu nové Octavie a určitě by se vyráběla i déle, kdyby ji hřebíky do rakve nezabila emisní norma Euro V, jejíž přizpůsobení se by bylo příliš nákladné na takto starý model.

Stalo se ale zásadní překvapení, ačkoliv nový levný model se očekává až za dva roky, Škoda odmítla být bez levné Octavie. Jednoduše oprášila formy na předfaceliftovou Octavii druhé generace a jede se dál. Novinku představila bez jakýchkoliv oficialit a není ani na autosalonu v Paříži. Jde zkrátka rovnou do prodejen. Zajímavé je, že automobilka nenabídne žádný diesel, Tour bude nabízen výhradně s benzínem 1,6 litru. pravděpodobně jde opět o daň emisním normám, mimo EU totiž bude motorová paleta mnohem širší.

Přijde nám to trochu postavené na hlavu, ale je to tak. Škoda bude vyrábět dvě totožné Octavie, jednu dražší, faceliftovanou, přičemž facelift nebyl nikterak zásadní po designové ani technické stránce, a jednu nefacliftovanou. Její "výhodou" bude jen silně oškubaná výbava.

Známe dokonce už i ceny. Ty začnou na 282 tisících korunách s výbavou obsahující dvojici airbagů, centrální zamykání a nastavitelné sedadlo řidiče. Je o chlup levnější než dosavadní Tour.

Současná Octavia se prodává od 332 tisíc, ale takto špatnou výbavu nemá ani základní Prima, která obsahuje čtveřici airbagů, klimatizaci a některé další prvky.

Vytisknout

Diskuze: Nová Škoda Octavia Tour - zklamání nebo nadšení?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Mondeo ECOnetic

PAŘÍŽ: Ford Mondeo ECOnetic a Ka - šetřílci s modrým oválem

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud