Kromě dříve avizovaného dua C4 Picasso a Grand Picasso představil Citroën na domácím pařížském autosalonu i drobný facelift pro model C5
Jeho retuše jsou ale vskutku minimální a týkají se v podstatě jen světlometů. Denní světla vpředu dostala namísto žárovky dnes povinné diody tvořící jakousi hokejku ve spodní a vnější části reflektoru. Vzadu pak poznáte faceliftované modely podle čirého středu svítilen.Podstatnější změny se udály pod kapotou. Benzínovou osmnáctistovku o výkonu 92 kW (127 k) nahradí známá jednotka 1.6 VTi 88 kW (120k), která vznikla jako výsledek spolupráce koncernu PSA a mnichovského BMW. Úplnou novinkou je pak vznětový agregát 2.2 HDi přeplňovaný dvojicí turbodmychadel. Jednotka označená jako 200 DPFS poskytuje nejvyšší výkon 150 kW (204 k) při 3500 ot./min. a mohutný točivý moment 450 Nm ve 2000 ot./min. Ve spojení s šestistupňovým manuálem zvládne C5 sedan sprint na stovku za 8,3 s (8,6 pro Tourer) a maximální rychlost činí 230 (225) km/h. Kombinovaná spotřeba je dle výrobce 5,9 (6,1) l/100 km. Stejně jako třílitrový šestiválec dostane i tato verze speciální chromované koncovky výfuků.
TIP: Testovali jsme Citroën C5 2.0i sedan / Citroën C5 2.0 HDi TourerZajímavou volbou bude i verze e-HDi s motorem 1,6 HDi o výkonu 81 kW (110 k) a rekuperací brzdné energie a systémem Stop/Start. Spotřeba by v tomto případě měla činit pouhých 4,6 l/100 km.Modernizovaný Citroën C5 se na silnicích objeví ještě do konce letošního roku.
Podívejte se také na souhrn všech novinek z Paříže 2010!
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?