Nový Hyundai ix20 představili ve čtvrtek novinářům zástupci společnosti Hyundai Motor Manufacturing Czech (HMMC) v Nošovicích. První vozy už opustili brány závodu a míří do Dánska, český zákazník se ho na trhu dočká koncem října.
"Ve středu odpoledne odjel první transportér s osmi vozy Hyundai ix20. Jejich cílem je Dánsko, které se tak stane historicky první zemí, kam tento nejnovější model z produkce závodu HMMC dorazí. V následujících dnech a týdnech budou pokračovat dodávky do téměř padesáti evropských zemí a také k dealerům v České republice. Roční plán výroby modelu Hyundai ix20 činí 55 tisíc kusů," řekl mluvčí závodu Petr Vaněk.
Vůz Hyundai ix20, jehož oficiální světová premiéra bude na mezinárodním autosalónu v Paříži příští týden, je kompaktním automobilem v kategorii víceúčelových vozidel v segmentu B. Přes relativně malé vnější rozměry - celková délka je 4,1 m, má toto auto díky širokému rozvoru prostornou kabinu pro pět pohodlně usazených pasažérů a variabilní zavazadlový prostor od 444 litrů až po 1250 litrů při sklopení opěradel zadních sedaček. "Cílovou skupinou zákazníků jsou třiceti až čtyřicetileté manželské páry, které hledají prostorný vůz s velkým zavazadlovým prostorem," doplnil manažer kontroly kvality závodu Martin Klíčník.
Hyundai ix20 se vyrábí s benzínovými i dieselovými motory o objemech 1,4 a 1,6 litru, jejichž výkon je v rozpětí od 77 do 125 koňských sil. "Automobilka Hyundai velmi dbá na ochranu životů a zdraví pasažérů a proto je vůz ix20 vybaven pokročilými prvky aktivní i pasivní bezpečnosti, zahrnujícími systémy ESP, ABS a Pomocník pro rozjezd do kopce. Nadstandardní výbavu představuje například panoramatické střešní okno, sada akustických parkovacích asistentů nebo zadní kamera, která snímá prostor za autem a promítá jej buď na monitor navigace, nebo na plochu zpětného zrcátka," dodal Vaněk.
Vozů Hyundai ix20 se do konce roku vyrobí řádově několik stovek. "Chystáme se rozšířit výrobu i o třetí směnu, do rozšíření investujeme 130 milionů korun. Výroba jednoho vozu trvá 26 hodin. Hyundai ix20 se bude prodávat v základní výbavě pod tři sta tisíc korun," slíbil Vaněk.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?