Nový Hyundai ix20 představili ve čtvrtek novinářům zástupci společnosti Hyundai Motor Manufacturing Czech (HMMC) v Nošovicích. První vozy už opustili brány závodu a míří do Dánska, český zákazník se ho na trhu dočká koncem října.
"Ve středu odpoledne odjel první transportér s osmi vozy Hyundai ix20. Jejich cílem je Dánsko, které se tak stane historicky první zemí, kam tento nejnovější model z produkce závodu HMMC dorazí. V následujících dnech a týdnech budou pokračovat dodávky do téměř padesáti evropských zemí a také k dealerům v České republice. Roční plán výroby modelu Hyundai ix20 činí 55 tisíc kusů," řekl mluvčí závodu Petr Vaněk.
Vůz Hyundai ix20, jehož oficiální světová premiéra bude na mezinárodním autosalónu v Paříži příští týden, je kompaktním automobilem v kategorii víceúčelových vozidel v segmentu B. Přes relativně malé vnější rozměry - celková délka je 4,1 m, má toto auto díky širokému rozvoru prostornou kabinu pro pět pohodlně usazených pasažérů a variabilní zavazadlový prostor od 444 litrů až po 1250 litrů při sklopení opěradel zadních sedaček. "Cílovou skupinou zákazníků jsou třiceti až čtyřicetileté manželské páry, které hledají prostorný vůz s velkým zavazadlovým prostorem," doplnil manažer kontroly kvality závodu Martin Klíčník.
Hyundai ix20 se vyrábí s benzínovými i dieselovými motory o objemech 1,4 a 1,6 litru, jejichž výkon je v rozpětí od 77 do 125 koňských sil. "Automobilka Hyundai velmi dbá na ochranu životů a zdraví pasažérů a proto je vůz ix20 vybaven pokročilými prvky aktivní i pasivní bezpečnosti, zahrnujícími systémy ESP, ABS a Pomocník pro rozjezd do kopce. Nadstandardní výbavu představuje například panoramatické střešní okno, sada akustických parkovacích asistentů nebo zadní kamera, která snímá prostor za autem a promítá jej buď na monitor navigace, nebo na plochu zpětného zrcátka," dodal Vaněk.
Vozů Hyundai ix20 se do konce roku vyrobí řádově několik stovek. "Chystáme se rozšířit výrobu i o třetí směnu, do rozšíření investujeme 130 milionů korun. Výroba jednoho vozu trvá 26 hodin. Hyundai ix20 se bude prodávat v základní výbavě pod tři sta tisíc korun," slíbil Vaněk.
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?