Marketingovému oddělení automobilky Porsche se zřejmě zdálo že mezi modely S a GT3 zákazníkům něco schází. A proto dali vzniknout modelu GTS.
Porsche využívá své komponenty jako stavebnici k vytváření nových modelů. GTS je toho důkazem, to však neznamená, že si nenajde svou klientelu.
A jaké ingredience v Zuffenhausenu použili? Za základ posloužila klasická 911, dostala rozšířenou přední kapotu o 44 milimetrů z typu Carrera 4. Pro pohon byl vybrán 3,8 litrový šestiválcový boxer naladěný na výkon 408 koní a dosahující maximálního kroutícího momentu 420 N.m/4200 ot/min. To jej řadí mezi Carreru S (385 koní) a Carreru GT3 (435 koní). Pro pohon GTS zvolili konstruktéři pohon zadních kol, převodovky jsou na výběr dvě - klasický šestistupňový manuál a dvouspojková skříň PDK.
Vnější design vhodně doplňují černě lakovaná čtrnáctipaprsková devatenáctipalcová litá kola s upnutím centrální maticí. Interiér je vyšperkován použitím šedé Alcantary, do té byly oděny sedadla i volant. V nabídce nebude, jak již je u Porsche zvykem, chybět celá řada doplňků a paketů.
K mání bude jak verze kupé tak kabriolet. Na stovku se verze GTS dostane za 4,2 sekundy a ručička tachoměru se zastaví až na hodnotě 306 km/h. Premiéru si odbyde na autosalonu v Paříži a v showroomech se objeví během letošního prosince. Cena by měla startovat na 103 tisíci dolarech.
Ferrari chystá zásadní revoluci – 9. října odhalí svůj první čistě elektrický model. Během dne investorů představí dosud tajemný vůz, který slibuje nejen špičkový výkon, ale i zábavu za volantem.
Italské Alpy patří k tradičním destinacím českých lyžařů. Mnoho z nich však cestu podceňuje a může je to stát nemalé pokuty. Jak se na cestu připravit a nezkazit si tak zimní dovolenou či jarní prázdniny?
Toyota Motor Europe podepsala dohodu se společnostmi Hydrogen Refueling Solutions (HRS) a ENGIE s cílem zavést novou generaci systémů pro doplňování vodíku. Nové řešení, které je rychlejší a nákladově efektivnější, bude pilotováno v rámci projektu RHeaDHy financovaného EU, který se zaměřuje na urychlení zavádění infrastruktury.
Ford se chystá na velký návrat do nejvyšší kategorie vytrvalostních závodů! Od sezóny 2027 bude opět bojovat v Le Mans, kde má jasný cíl – sesadit z trůnu Ferrari, vítěze posledních dvou ročníků.
Porsche se chystá na zásadní personální změny ve své výkonné radě. Dva manažeři, kteří dlouhodobě působili ve firmě, budou brzy nahrazeni.
Tesla chystá nový kompaktní model. V roce 2025 uvede Model Q, který bude mít délku jen čtyři metry a cenovku kolem 25 000 eur (cca 640.000 korun).
Chystá se revoluce v palubních systémech? Nové informace naznačují, že Apple brzy spustí vylepšený CarPlay s řadou inovací. Co přinese a kdy se ho dočkáme? Naznačil to německý AutoBild.
Vozy Toyota Corolla Hatchback a Touring Sports obhájily dva tituly v rámci prestižní ankety britského odborného časopisu What Car? Zatímco Hatchback se opět stal rodinným vozem roku, Touring Sports znovu bodoval jako nejvýhodnější kombi.
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.