Marketingovému oddělení automobilky Porsche se zřejmě zdálo že mezi modely S a GT3 zákazníkům něco schází. A proto dali vzniknout modelu GTS.
Porsche využívá své komponenty jako stavebnici k vytváření nových modelů. GTS je toho důkazem, to však neznamená, že si nenajde svou klientelu.
A jaké ingredience v Zuffenhausenu použili? Za základ posloužila klasická 911, dostala rozšířenou přední kapotu o 44 milimetrů z typu Carrera 4. Pro pohon byl vybrán 3,8 litrový šestiválcový boxer naladěný na výkon 408 koní a dosahující maximálního kroutícího momentu 420 N.m/4200 ot/min. To jej řadí mezi Carreru S (385 koní) a Carreru GT3 (435 koní). Pro pohon GTS zvolili konstruktéři pohon zadních kol, převodovky jsou na výběr dvě - klasický šestistupňový manuál a dvouspojková skříň PDK.
Vnější design vhodně doplňují černě lakovaná čtrnáctipaprsková devatenáctipalcová litá kola s upnutím centrální maticí. Interiér je vyšperkován použitím šedé Alcantary, do té byly oděny sedadla i volant. V nabídce nebude, jak již je u Porsche zvykem, chybět celá řada doplňků a paketů.
K mání bude jak verze kupé tak kabriolet. Na stovku se verze GTS dostane za 4,2 sekundy a ručička tachoměru se zastaví až na hodnotě 306 km/h. Premiéru si odbyde na autosalonu v Paříži a v showroomech se objeví během letošního prosince. Cena by měla startovat na 103 tisíci dolarech.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.