Marketingovému oddělení automobilky Porsche se zřejmě zdálo že mezi modely S a GT3 zákazníkům něco schází. A proto dali vzniknout modelu GTS.
Porsche využívá své komponenty jako stavebnici k vytváření nových modelů. GTS je toho důkazem, to však neznamená, že si nenajde svou klientelu.
A jaké ingredience v Zuffenhausenu použili? Za základ posloužila klasická 911, dostala rozšířenou přední kapotu o 44 milimetrů z typu Carrera 4. Pro pohon byl vybrán 3,8 litrový šestiválcový boxer naladěný na výkon 408 koní a dosahující maximálního kroutícího momentu 420 N.m/4200 ot/min. To jej řadí mezi Carreru S (385 koní) a Carreru GT3 (435 koní). Pro pohon GTS zvolili konstruktéři pohon zadních kol, převodovky jsou na výběr dvě - klasický šestistupňový manuál a dvouspojková skříň PDK.
Vnější design vhodně doplňují černě lakovaná čtrnáctipaprsková devatenáctipalcová litá kola s upnutím centrální maticí. Interiér je vyšperkován použitím šedé Alcantary, do té byly oděny sedadla i volant. V nabídce nebude, jak již je u Porsche zvykem, chybět celá řada doplňků a paketů.
K mání bude jak verze kupé tak kabriolet. Na stovku se verze GTS dostane za 4,2 sekundy a ručička tachoměru se zastaví až na hodnotě 306 km/h. Premiéru si odbyde na autosalonu v Paříži a v showroomech se objeví během letošního prosince. Cena by měla startovat na 103 tisíci dolarech.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?