Land Rover sa rozhodol ísť opačnou cestou ako väčšina automobiliek. Vyrazil so svojim budúcim modelom na turné po celom svete.
Ako už býva zvykom takmer všetky dôležité automobilky testujú svoje nové modely na severnom okruhu Nürburgringu v Nemecku. Inak tomu nebolo ani v prípade Land Roveru. Najväčšia novinka je ale to, že Land Rover sa svoj nový model Evoque nesnaží skryť rôznymi čiernymi plechmi ako to robia iné automobilky ale naopak chce so svojim modelom vzbudiť rozruch. Preto zobralo 10 vozidiel Evoque a stvárnila ich do rôznych podôb. Každé auto hovorí "Ahoj" na 10 svetových metropol: Lodnýn, New York, Sao Paulo, Paríž, Miláno, Moskva, Madrid, Berlín, Sydnes a Šanghaj. Tie rôzne čiary čo môžme pozorovať na vozidlách sú vlastne GPS trasy ciest v jednotlivých mestách, ktoré dané auto zastupuje.O rok v lete sa toto auto dostane do predaja, a už teraz Land Rover spustil svetové PR turné po celom svete. Vozidlá nabehajú spolu milióny kilometrov na Nürburgringu, ale samozrejme aj v extrémnych podmienkach ako sú Antarktída, púšte v Afrike, nejaké tie džungle a tak podobne. "Vývojová časť je kľúčová pre rok do vypustenia auta na trh," povedal Murray Dietsch, riaditeľ procesov v Land Roveri. "Máme skúsených a kvalifikovaných technikov, ktorí budú časovať presne podľa plánu aby sme si boli istí tým, že máme kvalitné vozidlo, ktoré budeme ponúkať našim klientom."Podľa automobilky sa bude vykonávať viac ako 17 000 jednotlivých testov na všetky komponenty a systémy Evoque predtým ako tento kompaktný crossover vstúpi do sériovej výroby.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.