Citroën před pařížskou premiérou ukázal svůj nejnovější přírůstek v luxusní řadě, hatchback DS4. Bude větší a dynamičtější.
Citroën správně odhadl, že existuji jistá, ne zrovna malá skupina zákazníků, která touží pro luxusním malém autě. V zásadě platí, že čím větší auto, čím je luxusnější a zároveň čím je menší, tím více je lidové. Téměř tu chyběla jistá vrstva luxusních malých vozů. Ne každý, kdo má více peněz na auto, chce velký vůz, přitom se ovšem chce vozit v odpovídajícím komfortu. Řada DS by to měla nabídnout.
Již známe model DS3, který již zná svou cenu pro náš trh, model DS2 jsme viděli jako koncept. Teď je tu větší DS4. Ten pochopitelně stojí na podvozku modelu C4, který se taktéž představil nedávno. Přidává ale porci luxusu. Tu si nejlépe sami prohlédnete v přiložené galerii, já dodám, že na výběr má být nevídaných 5 druhů koženého čalounění, přičemž sedadla vás za příplatek i namasírují. To jsou v této třídě v současné době nevídané prvky výbavy.
K dispozici bude paleta pěti motorů, dva diesely nabídnou výkony 110 a 160 koní z objemů 1,6 a 2,0 litru, benzíny budou výhradně o objemu 1,6 litru, půjde o atmosféru s výkonem 120 koní a dva turba o výkonech 155 a 200 koní.
Novinku s délkou 427 cm si budeme moci poprvé prohlédnout v Paříži, zanedlouho si najde cestu do prodejen. Cena je zatím neznámá, nicméně něco můžeme odhadnout z menšího modelu DS3. Ten začíná na 365 tisících korunách, přičemž standardní C3 stojí 240 tisíc.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?