Citroën před pařížskou premiérou ukázal svůj nejnovější přírůstek v luxusní řadě, hatchback DS4. Bude větší a dynamičtější.
Citroën správně odhadl, že existuji jistá, ne zrovna malá skupina zákazníků, která touží pro luxusním malém autě. V zásadě platí, že čím větší auto, čím je luxusnější a zároveň čím je menší, tím více je lidové. Téměř tu chyběla jistá vrstva luxusních malých vozů. Ne každý, kdo má více peněz na auto, chce velký vůz, přitom se ovšem chce vozit v odpovídajícím komfortu. Řada DS by to měla nabídnout.
Již známe model DS3, který již zná svou cenu pro náš trh, model DS2 jsme viděli jako koncept. Teď je tu větší DS4. Ten pochopitelně stojí na podvozku modelu C4, který se taktéž představil nedávno. Přidává ale porci luxusu. Tu si nejlépe sami prohlédnete v přiložené galerii, já dodám, že na výběr má být nevídaných 5 druhů koženého čalounění, přičemž sedadla vás za příplatek i namasírují. To jsou v této třídě v současné době nevídané prvky výbavy.
K dispozici bude paleta pěti motorů, dva diesely nabídnou výkony 110 a 160 koní z objemů 1,6 a 2,0 litru, benzíny budou výhradně o objemu 1,6 litru, půjde o atmosféru s výkonem 120 koní a dva turba o výkonech 155 a 200 koní.
Novinku s délkou 427 cm si budeme moci poprvé prohlédnout v Paříži, zanedlouho si najde cestu do prodejen. Cena je zatím neznámá, nicméně něco můžeme odhadnout z menšího modelu DS3. Ten začíná na 365 tisících korunách, přičemž standardní C3 stojí 240 tisíc.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?