Na říjnové pařížské autoshow si odbude světovou premiéru Honda Jazz v hybridní verzi. Že nejde o nic světoborného? Nenechte se zmást, jedná se totiž o první vlaštovku v kategorii malých vozů.
Jazz Hybrid přináší do B segmentu technologii dosud vídanou výhradně ve větších automobilech. Vůz zdědí systém pohonu IMA z modelu Insight, půjde tudíž o tzv. mild hybrid, kde elektromotor o malém výkonu pouze vypomáhá spalovacímu agregátu a vůz není (s výjimkou velmi nízkých rychlostí) schopen samostatné jízdy na elektřinu. Na první full hybrid ve třídě si počkáme do roku 2012, kdy se objeví „elektrická“ verze Toyoty Yaris (více zde).Pod kapotou Jazzu najde své místo zážehová třináctistovka i-VTEC spřažená s variátorovou převodovkou CVT. Hodnoty spotřeby i emisí CO2 by měly dle vyjádření výrobce zůstat na podobné hodnotě jako u Insightu. Podrobnější informace se zřejmě dozvíme až v Paříži.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.