Na říjnové pařížské autoshow si odbude světovou premiéru Honda Jazz v hybridní verzi. Že nejde o nic světoborného? Nenechte se zmást, jedná se totiž o první vlaštovku v kategorii malých vozů.
Jazz Hybrid přináší do B segmentu technologii dosud vídanou výhradně ve větších automobilech. Vůz zdědí systém pohonu IMA z modelu Insight, půjde tudíž o tzv. mild hybrid, kde elektromotor o malém výkonu pouze vypomáhá spalovacímu agregátu a vůz není (s výjimkou velmi nízkých rychlostí) schopen samostatné jízdy na elektřinu. Na první full hybrid ve třídě si počkáme do roku 2012, kdy se objeví „elektrická“ verze Toyoty Yaris (více zde).Pod kapotou Jazzu najde své místo zážehová třináctistovka i-VTEC spřažená s variátorovou převodovkou CVT. Hodnoty spotřeby i emisí CO2 by měly dle vyjádření výrobce zůstat na podobné hodnotě jako u Insightu. Podrobnější informace se zřejmě dozvíme až v Paříži.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.