Na říjnové pařížské autoshow si odbude světovou premiéru Honda Jazz v hybridní verzi. Že nejde o nic světoborného? Nenechte se zmást, jedná se totiž o první vlaštovku v kategorii malých vozů.
Jazz Hybrid přináší do B segmentu technologii dosud vídanou výhradně ve větších automobilech. Vůz zdědí systém pohonu IMA z modelu Insight, půjde tudíž o tzv. mild hybrid, kde elektromotor o malém výkonu pouze vypomáhá spalovacímu agregátu a vůz není (s výjimkou velmi nízkých rychlostí) schopen samostatné jízdy na elektřinu. Na první full hybrid ve třídě si počkáme do roku 2012, kdy se objeví „elektrická“ verze Toyoty Yaris (více zde).Pod kapotou Jazzu najde své místo zážehová třináctistovka i-VTEC spřažená s variátorovou převodovkou CVT. Hodnoty spotřeby i emisí CO2 by měly dle vyjádření výrobce zůstat na podobné hodnotě jako u Insightu. Podrobnější informace se zřejmě dozvíme až v Paříži.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?