Společnost Mazda ukázala v předpremiéře před autosalonem v Paříži osvěžený model 2. Ten se tak vzhledově sjednotí s modely 3 a 5.
Dostane po vzoru dospělejších sourozenců usněvavou tvář. Změny se projeví na přídi "dvojky", na ní se objeví nárazník s upravenými vstupy vzduchu, výraznější mlhovky, sdružené přední světlomety s upravenou optikou a nezapomeňme ani na masku v novém "křídlovém" stylu.
Tyto leč malé změny, Mazdě 2 dosti prospěly a může se opět směle hlásit k nové identitě značky. Další modernizace na nejmenším modelu mazdy jsou okem těžko postřehnutelné, upravena byla charakteristika podvozku, nově lze objednat automatickou převodovku a ekology potěší paleta pohonných jednotek splňujících normu Euro 5.
Další novinkou, kterou Japonci v Paříži ukážou, bude nový turbodiesel MZ-CD objemu 1,6 litru, výkonu 85 kW a s maximálním kroutícím momentem 270 N.m. Ten bude v kombinaci s šestistupňovou manuální skříní k dispozici pro modely 3 a 5.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.