Společnost Mazda ukázala v předpremiéře před autosalonem v Paříži osvěžený model 2. Ten se tak vzhledově sjednotí s modely 3 a 5.
Dostane po vzoru dospělejších sourozenců usněvavou tvář. Změny se projeví na přídi "dvojky", na ní se objeví nárazník s upravenými vstupy vzduchu, výraznější mlhovky, sdružené přední světlomety s upravenou optikou a nezapomeňme ani na masku v novém "křídlovém" stylu.
Tyto leč malé změny, Mazdě 2 dosti prospěly a může se opět směle hlásit k nové identitě značky. Další modernizace na nejmenším modelu mazdy jsou okem těžko postřehnutelné, upravena byla charakteristika podvozku, nově lze objednat automatickou převodovku a ekology potěší paleta pohonných jednotek splňujících normu Euro 5.
Další novinkou, kterou Japonci v Paříži ukážou, bude nový turbodiesel MZ-CD objemu 1,6 litru, výkonu 85 kW a s maximálním kroutícím momentem 270 N.m. Ten bude v kombinaci s šestistupňovou manuální skříní k dispozici pro modely 3 a 5.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?