Před nedávnem unikly snímky kupé G37 od IPL, nyní Infiniti přineslo oficiální informace. Japonci tak vyrážejí do boje proti německé konkurenci i v nabídce sportovně laděných verzí svých modelů.
BMW má svou divizi M, Mercedes-Benz AMG, Audi divizi Quattro a Infiniti od nynějška IPL (Infiniti Performance Line). Prvním vozem této značky jemuž se dostane pocty dostat výkonnější verzi IPL bude G37 Coupé. Nyní si vozidlo odbývá premiéru na soutěži automobilové elegance v Pebble Beach.
Hlavní odlišností verze IPL proti základní variantě G37 Coupe je výrazný bodykit zahrnující upravené nárazníky s integrovanými spojlery a aerodynamické nástavce prahů. Zákazník dostane v rámci verze IPL devatenáctipalcové elektrony obuté do pneumatik Bridgestone Potenza RE50A o rozměrech 225/45 R19 vpředu a 245/40 R19 vzadu.
I pod kapotou se IPL dočkalo změny, i když spíše kosmetické. Šestiválec objemu 3,7 litru dostal pozměněnnou řídící jednotku, tato úprava zvýšila výkon z 330 na 348 koňských sil. Převodovka je jako u základní verze k máni šestistupňová manuální nebo sedmistupňová automatika.
Úpravou prošel podvozek, který byl snížen a přitvrzen, posílen byl i brzdový systém. Vzhled kupé je doplněn chromovými koncovkami výfuku a všudypřítomnými emblémy IPL. V interiéru je instalován sportovnější tříramenný volant. IPL G37 je možno objednat jen ve dvou barevných odstínech: černé Malbec a grafitové Shadow.
Ceny a výkonostní parametry Infiniti prozatím neoznámilo. V prodeji by se mělo IPL G37 objevit v prosinci prozatím pravděpodobně jen na americkém trhu.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?