Před nedávnem unikly snímky kupé G37 od IPL, nyní Infiniti přineslo oficiální informace. Japonci tak vyrážejí do boje proti německé konkurenci i v nabídce sportovně laděných verzí svých modelů.
BMW má svou divizi M, Mercedes-Benz AMG, Audi divizi Quattro a Infiniti od nynějška IPL (Infiniti Performance Line). Prvním vozem této značky jemuž se dostane pocty dostat výkonnější verzi IPL bude G37 Coupé. Nyní si vozidlo odbývá premiéru na soutěži automobilové elegance v Pebble Beach.
Hlavní odlišností verze IPL proti základní variantě G37 Coupe je výrazný bodykit zahrnující upravené nárazníky s integrovanými spojlery a aerodynamické nástavce prahů. Zákazník dostane v rámci verze IPL devatenáctipalcové elektrony obuté do pneumatik Bridgestone Potenza RE50A o rozměrech 225/45 R19 vpředu a 245/40 R19 vzadu.
I pod kapotou se IPL dočkalo změny, i když spíše kosmetické. Šestiválec objemu 3,7 litru dostal pozměněnnou řídící jednotku, tato úprava zvýšila výkon z 330 na 348 koňských sil. Převodovka je jako u základní verze k máni šestistupňová manuální nebo sedmistupňová automatika.
Úpravou prošel podvozek, který byl snížen a přitvrzen, posílen byl i brzdový systém. Vzhled kupé je doplněn chromovými koncovkami výfuku a všudypřítomnými emblémy IPL. V interiéru je instalován sportovnější tříramenný volant. IPL G37 je možno objednat jen ve dvou barevných odstínech: černé Malbec a grafitové Shadow.
Ceny a výkonostní parametry Infiniti prozatím neoznámilo. V prodeji by se mělo IPL G37 objevit v prosinci prozatím pravděpodobně jen na americkém trhu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.