Před nedávnem unikly snímky kupé G37 od IPL, nyní Infiniti přineslo oficiální informace. Japonci tak vyrážejí do boje proti německé konkurenci i v nabídce sportovně laděných verzí svých modelů.
BMW má svou divizi M, Mercedes-Benz AMG, Audi divizi Quattro a Infiniti od nynějška IPL (Infiniti Performance Line). Prvním vozem této značky jemuž se dostane pocty dostat výkonnější verzi IPL bude G37 Coupé. Nyní si vozidlo odbývá premiéru na soutěži automobilové elegance v Pebble Beach.
Hlavní odlišností verze IPL proti základní variantě G37 Coupe je výrazný bodykit zahrnující upravené nárazníky s integrovanými spojlery a aerodynamické nástavce prahů. Zákazník dostane v rámci verze IPL devatenáctipalcové elektrony obuté do pneumatik Bridgestone Potenza RE50A o rozměrech 225/45 R19 vpředu a 245/40 R19 vzadu.
I pod kapotou se IPL dočkalo změny, i když spíše kosmetické. Šestiválec objemu 3,7 litru dostal pozměněnnou řídící jednotku, tato úprava zvýšila výkon z 330 na 348 koňských sil. Převodovka je jako u základní verze k máni šestistupňová manuální nebo sedmistupňová automatika.
Úpravou prošel podvozek, který byl snížen a přitvrzen, posílen byl i brzdový systém. Vzhled kupé je doplněn chromovými koncovkami výfuku a všudypřítomnými emblémy IPL. V interiéru je instalován sportovnější tříramenný volant. IPL G37 je možno objednat jen ve dvou barevných odstínech: černé Malbec a grafitové Shadow.
Ceny a výkonostní parametry Infiniti prozatím neoznámilo. V prodeji by se mělo IPL G37 objevit v prosinci prozatím pravděpodobně jen na americkém trhu.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.