Americký Ford v týchto dňoch predstavuje novú generáciu úspešného modelu Explorer. Novinka v triede SUV prináša elegantný dizajn, hodnotný a priestranný 7-miestny interiér, inovované agregáty a vyspelú technikou pod kapotou.
Nový Explorer sa dizajnom zaraďuje medzi posledné modely amerického Fordu a prináša viacero technických vylepšení. Prednej partii dominuje mohutná chrómovaná maska chladiča, a veľké svetlomety, uplatnenie našli aj načierno lakované predné stĺpiky karosérie. Netradične riešený je aj posledný stĺpik (taktiež v čiernom vyhotovení), ktorého priekopníkom bol Mercedes ML. Nový Explorer hanbu svojim dizajnom nerobí, ba čo viac, svojim zjavom by určite dokázal potešiť oči nejedného európana.
Dizajn nového Fordu Explorer predstavuje vydarenú evolúciu predchádzajúcich tvarov.
Interiér Fordu Explorer je od svojho predchodcu vzdialený na svetelné roky. Na prvý pohľad zaujmú elegantné tvary a materiály, vďaka ktorým pôsobí interiér naoko hodnotným dojmom. Niektoré riešenia v interiéri sú prevzaté z iných modelov automobilky, niektoré sú novinkou. Všimnite si napríklad stvárnenie stredovej konzoly s dotykovými ovládacími tlačidlami...
O bezpečnosť pasažierov na palube sa stará viacero bezpečnostných systémov. Veľkou novinkou je napríklad použitie nafukovacích bezpečnostných pásov pre zadných pasažierov, ktoré chránia hrudník pri prudkom pohybe tela dopredu. Vo výbave nebude chýbať ani adaptívny tempomat, ktorý sleduje premávku pred vozidlom a v núdzovom prípade je schopný samočinne vyvinúť maximálny brzdný účinok. Systémy Advance Trac a Safety Canopy chránia vozidlo pred prevrátením, prípadne zmierňujú následky prevrátenia alebo bočného nárazu. O komfort vodiča pri jazde sa postará systém monitorujúci pohyb vozidiel v mŕtvom uhli, prípadne systém automatického parkovania, ktorý prehodnotí rozmery parkovacieho miesta a samočinne doň navedie vozidlo.
Interiér amerického SUV prekvapuje hodnotnými materiálmi a elegantným dizajnom.
O pohon amerického Fordu Explorer sa postará dvojica benzínových agregátov. Prvý z dvojice, atmosférický agregát 3,5 Ti-VCT V6 dosahuje maximálny výkon 216 kW a maximálny krútiaci moment 345 Nm. O prekvapenie sa postará preplňovaný agregát 2,0 EcoBoost, ktorého použitím dáva Ford zelenú „downsizingu“ aj v USA. Jeho maximálny výkon a krútiaci moment dosahujú hodnoty 177 kW, resp. 339 Nm. Hodnoty priemernej spotreby pre agregáty zatiaľ nie sú známe, Ford však vyhlásil, že nové pohonné jednotky budú oproti predchodcom úspornejšie približne o 20%. Motory sú spojené so 6-stupňovou automatickou prevodovkou.
V prípade použitia preplňovaného motora 2,0 EcoBoost sa Ford Explorer bude dodávať výhradne s pohonom prednej nápravy. Pre silnejšiu šesťvalcovú verziu je za príplatok k dispozícii inteligentný systém pohonu 4x4 s možnosťou využitia viacerých jazdných režimov – tu vidíme jasnú podobnosť so systémom Terrain Response od Land Roveru.
Začiatok predaja novej generácie Fordu Explorer je na americkom kontinente naplánovaný na koniec tohto roka. My si vďaka technickej vyspelosti, príjemnému interiéru, elegantnému vzhľadu a „európskemu“ motoru 2,0 EcoBoost myslíme, že Explorer by si určite našiel svoje miesto aj na rozmaznanom európskom trhu.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.