Volkswagen tvrdí nová generace, my říkáme zásadní facelift. Volkswagen Caddy se každopádně změnil a my se pojďme podívat jak.
Caddy se designem zařazuje k aktuální designové linii, kterou Volkswagen hodná nějakou dobu držet. Tato ostře řezaná designová řada vychází z nového Golfu a ze Scirocca a postupně se objevuje na všech modelech značky.
Volkswagen kromě designu, který nejlépe zhodnotíte sami na fotkách, inovoval i techniku, zvláště tu pod kapotou. Zájemci o nový Caddy se tak mohou těšit na čtveřici dieselů, dvojici benzínů a jeden plyn.
Základ převezme nový motor 1,2 TSI o výkonu 86 a 105 koní. Větší benzín alespoň prozatím nebude k dispozici. Vzhledem k zaměření vozu to ale asi není na škodu a Volkswagen ví, co se prodává...
Zajímavá jistě bude verze na stlačený zemní plyn CNG, který u nás není tak rozšířený jako zkapalněný propan-butan (LPG). Bude totožná jako dosud, půjde o dvoulitr s výkonem 110 koní.
Jádrem prodejů každopádně budou diesely a to o objemu 1,6 a 2,0 litru. Oba budou mít dvě výkonové varianty a to 75 a 102 koní u menšího motoru a 110 a 140 u většího. Samozřejmostí je filtr pevných částic.
Další příjemnou změnou budou (konečně) vyjímatelné sedačky zadní lavice. Bude tak možné získat až 3 m3 u kratší a 3,8 m3 u delší verze Maxi.
Inovovaná polododávka se na trh dostane ještě letos.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?