Volkswagen tvrdí nová generace, my říkáme zásadní facelift. Volkswagen Caddy se každopádně změnil a my se pojďme podívat jak.
Caddy se designem zařazuje k aktuální designové linii, kterou Volkswagen hodná nějakou dobu držet. Tato ostře řezaná designová řada vychází z nového Golfu a ze Scirocca a postupně se objevuje na všech modelech značky.
Volkswagen kromě designu, který nejlépe zhodnotíte sami na fotkách, inovoval i techniku, zvláště tu pod kapotou. Zájemci o nový Caddy se tak mohou těšit na čtveřici dieselů, dvojici benzínů a jeden plyn.
Základ převezme nový motor 1,2 TSI o výkonu 86 a 105 koní. Větší benzín alespoň prozatím nebude k dispozici. Vzhledem k zaměření vozu to ale asi není na škodu a Volkswagen ví, co se prodává...
Zajímavá jistě bude verze na stlačený zemní plyn CNG, který u nás není tak rozšířený jako zkapalněný propan-butan (LPG). Bude totožná jako dosud, půjde o dvoulitr s výkonem 110 koní.
Jádrem prodejů každopádně budou diesely a to o objemu 1,6 a 2,0 litru. Oba budou mít dvě výkonové varianty a to 75 a 102 koní u menšího motoru a 110 a 140 u většího. Samozřejmostí je filtr pevných částic.
Další příjemnou změnou budou (konečně) vyjímatelné sedačky zadní lavice. Bude tak možné získat až 3 m3 u kratší a 3,8 m3 u delší verze Maxi.
Inovovaná polododávka se na trh dostane ještě letos.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.