Nissan dnes zverejnil prvé fotografie modernizovaného modelu X-Trail v špecifikácii pre domáci japonský trh. V Európe by sa faceliftovaný model mal ukázať na jesennom autosalóne v Paríži.
Japonské SUV z dielne automobilky Nissan, model X-Trail sa v nezmenenej podobe predáva už tretí rok. Vedenie automobilky sa preto rozhodlo, že pre svoje SUV pripraví mierne osvieženie vzhľadu a techniky.
Na prvý pohľad sa zmeny na karosérii nezdajú byť markantné, a to je fakt. Facelift sa dotkol predného nárazníka, ktorý je výraznejšie tvarovaný, zmenila sa aj grafika svetlometov, v ktorých pribudol moderný LED pásik pre denné svietenie. Vzadu sa taktiež vymenila grafika svetlometov, ktoré rovnako využívajú technológiu LED. Dizajnéri pripravili pre vylepšenie vzhľadu nový dizajn zliatinových diskov a nové laky karosérie.
V interiéri taktiež nenastali prevratné zmeny, novinkou sú modifikované materiály a multifunkčný displej medzi „budíkmi“ na prístrojovom paneli.
Ďalšou novinkou je spojenie najsilnejšieho turbodiesela 2,0 dCi (127 kW/173 k) so 6-stupňovou automatickou prevodovkou. Na európsky trh sa dostane aj nový základný variant s benzínovým motorom 2,0 litra (104 kW/141 k), avšak len s pohonom prednej nápravy.
Faceliftovaný Nissan X-Trail sa v európskej premiére naživo odhalí na jesennom autosalóne v Paríži, následne sa dostane do predajní a k zákazníkom.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?