Nissan dnes zverejnil prvé fotografie modernizovaného modelu X-Trail v špecifikácii pre domáci japonský trh. V Európe by sa faceliftovaný model mal ukázať na jesennom autosalóne v Paríži.
Japonské SUV z dielne automobilky Nissan, model X-Trail sa v nezmenenej podobe predáva už tretí rok. Vedenie automobilky sa preto rozhodlo, že pre svoje SUV pripraví mierne osvieženie vzhľadu a techniky.
Na prvý pohľad sa zmeny na karosérii nezdajú byť markantné, a to je fakt. Facelift sa dotkol predného nárazníka, ktorý je výraznejšie tvarovaný, zmenila sa aj grafika svetlometov, v ktorých pribudol moderný LED pásik pre denné svietenie. Vzadu sa taktiež vymenila grafika svetlometov, ktoré rovnako využívajú technológiu LED. Dizajnéri pripravili pre vylepšenie vzhľadu nový dizajn zliatinových diskov a nové laky karosérie.
V interiéri taktiež nenastali prevratné zmeny, novinkou sú modifikované materiály a multifunkčný displej medzi „budíkmi“ na prístrojovom paneli.
Ďalšou novinkou je spojenie najsilnejšieho turbodiesela 2,0 dCi (127 kW/173 k) so 6-stupňovou automatickou prevodovkou. Na európsky trh sa dostane aj nový základný variant s benzínovým motorom 2,0 litra (104 kW/141 k), avšak len s pohonom prednej nápravy.
Faceliftovaný Nissan X-Trail sa v európskej premiére naživo odhalí na jesennom autosalóne v Paríži, následne sa dostane do predajní a k zákazníkom.
Kdybyste mi před deseti lety řekli, že jednou dám přednost značce Hyundai před německými modely, jako je Tiguan či Kodiaq, tak bych se jen tak lehce pousmál. Jenže ten den právě nastal a ačkoliv je to netradiční začátek recenze, tak rovnou „propálím“, jak se věci mají – vzal bych raději nové Santa Fe, než Kodiaq. Pojďte se podívat, proč tomu tak je a v čem se tento odvážný „kyborg“ liší od svých německých protějšků.
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.