Volvo dnes zveřejnilo základní informace i první oficiální sadu fotografií připravovaného modelu V60. Jak už název napovídá, nepůjde o nic jiného než o kombi naroubované ze sedanu S60.
V60 zaujme oko pozorovatele stejně atletickou postavou jako sedan. Zadní partie a boční profil zase nezapřou inspiraci v crossoveru XC60. I zde se totiž linie oken směrem k zádi zvedá a navozuje pocit bytelnosti a bezpečnosti. A protože jde o Volvo, nezůstane zřejmě jen u pocitů. Jak to ale přes obří sloupky karoserie bude s výhledem šikmo vzad, se rádi necháme překvapit. Pro Volvo typická je i masivní linka dveří přecházející ve dvou vlnách od předních světlometů až po zadní skupinové svítilny.Pokud jste viděli interiér nové „es šedesátky“, nic vás nepřekvapí ani uvnitř kombi. Jen prostoru na zadních sedadlech bude pochopitelně o chlup více a stejně tak kufr pojme se svými 430 litry objemnější náklady. Zadní sedadla dělená v poměru 40:20:40 mohou být na přání vybavena integrovanými dětskými sedačkami.Výrazně konstruktéři zapracovali i na podvozku a v tiskovém prohlášení se to dokonce hemží slovy „sport“. Šéf vývoje podvozkové soustavy Stefan Sällqvist říká: „Snažili jsme se přiblížit limitům tak jako nikdy předtím… Vezměte tohle auto na úzkou klikatou okresku, kde každá zatáčka znamená výzvu a V60 vám naplno ukáže svou agilitu“. Na to, zda nejde jen o plané marketingové řeči, si budeme muset ještě počkat.Motorová paleta bude prakticky totožná s S60. Najdeme zde pětici benzínových a trojici naftovým agregátů. Zážehové pohonné jednotky zastoupí čtyřválcové šestnáctistovky o výkonech 150 a 180 k označené jako T3 a T4, dále dvoulitr 2.0T s 203 a T5 s 240 koňmi. Vrcholem bude tradičně šestiválec T6 o výkonu 304 k. Příznivce nafty čekají pětiválcový dvoulitr D3 o výkonu 163 k a dvojitě přeplňovaná D5 o objemu 2.4 litru a výkonu 205 k. Ekologicky smýšlející jedinci pak mohou sáhnout po verzi 1.6 D DRIVe s výkonem 115 k.Volvo plánuje ve švédské továrně v Torslandě vyrobit 50.000 vozů modelu V60 za rok. K prvním zákazníkům by se mělo kombi dostat na podzim letošního roku.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.