Volvo dnes zveřejnilo základní informace i první oficiální sadu fotografií připravovaného modelu V60. Jak už název napovídá, nepůjde o nic jiného než o kombi naroubované ze sedanu S60.
V60 zaujme oko pozorovatele stejně atletickou postavou jako sedan. Zadní partie a boční profil zase nezapřou inspiraci v crossoveru XC60. I zde se totiž linie oken směrem k zádi zvedá a navozuje pocit bytelnosti a bezpečnosti. A protože jde o Volvo, nezůstane zřejmě jen u pocitů. Jak to ale přes obří sloupky karoserie bude s výhledem šikmo vzad, se rádi necháme překvapit. Pro Volvo typická je i masivní linka dveří přecházející ve dvou vlnách od předních světlometů až po zadní skupinové svítilny.Pokud jste viděli interiér nové „es šedesátky“, nic vás nepřekvapí ani uvnitř kombi. Jen prostoru na zadních sedadlech bude pochopitelně o chlup více a stejně tak kufr pojme se svými 430 litry objemnější náklady. Zadní sedadla dělená v poměru 40:20:40 mohou být na přání vybavena integrovanými dětskými sedačkami.Výrazně konstruktéři zapracovali i na podvozku a v tiskovém prohlášení se to dokonce hemží slovy „sport“. Šéf vývoje podvozkové soustavy Stefan Sällqvist říká: „Snažili jsme se přiblížit limitům tak jako nikdy předtím… Vezměte tohle auto na úzkou klikatou okresku, kde každá zatáčka znamená výzvu a V60 vám naplno ukáže svou agilitu“. Na to, zda nejde jen o plané marketingové řeči, si budeme muset ještě počkat.Motorová paleta bude prakticky totožná s S60. Najdeme zde pětici benzínových a trojici naftovým agregátů. Zážehové pohonné jednotky zastoupí čtyřválcové šestnáctistovky o výkonech 150 a 180 k označené jako T3 a T4, dále dvoulitr 2.0T s 203 a T5 s 240 koňmi. Vrcholem bude tradičně šestiválec T6 o výkonu 304 k. Příznivce nafty čekají pětiválcový dvoulitr D3 o výkonu 163 k a dvojitě přeplňovaná D5 o objemu 2.4 litru a výkonu 205 k. Ekologicky smýšlející jedinci pak mohou sáhnout po verzi 1.6 D DRIVe s výkonem 115 k.Volvo plánuje ve švédské továrně v Torslandě vyrobit 50.000 vozů modelu V60 za rok. K prvním zákazníkům by se mělo kombi dostat na podzim letošního roku.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?