Volvo dnes zveřejnilo základní informace i první oficiální sadu fotografií připravovaného modelu V60. Jak už název napovídá, nepůjde o nic jiného než o kombi naroubované ze sedanu S60.
V60 zaujme oko pozorovatele stejně atletickou postavou jako sedan. Zadní partie a boční profil zase nezapřou inspiraci v crossoveru XC60. I zde se totiž linie oken směrem k zádi zvedá a navozuje pocit bytelnosti a bezpečnosti. A protože jde o Volvo, nezůstane zřejmě jen u pocitů. Jak to ale přes obří sloupky karoserie bude s výhledem šikmo vzad, se rádi necháme překvapit. Pro Volvo typická je i masivní linka dveří přecházející ve dvou vlnách od předních světlometů až po zadní skupinové svítilny.Pokud jste viděli interiér nové „es šedesátky“, nic vás nepřekvapí ani uvnitř kombi. Jen prostoru na zadních sedadlech bude pochopitelně o chlup více a stejně tak kufr pojme se svými 430 litry objemnější náklady. Zadní sedadla dělená v poměru 40:20:40 mohou být na přání vybavena integrovanými dětskými sedačkami.Výrazně konstruktéři zapracovali i na podvozku a v tiskovém prohlášení se to dokonce hemží slovy „sport“. Šéf vývoje podvozkové soustavy Stefan Sällqvist říká: „Snažili jsme se přiblížit limitům tak jako nikdy předtím… Vezměte tohle auto na úzkou klikatou okresku, kde každá zatáčka znamená výzvu a V60 vám naplno ukáže svou agilitu“. Na to, zda nejde jen o plané marketingové řeči, si budeme muset ještě počkat.Motorová paleta bude prakticky totožná s S60. Najdeme zde pětici benzínových a trojici naftovým agregátů. Zážehové pohonné jednotky zastoupí čtyřválcové šestnáctistovky o výkonech 150 a 180 k označené jako T3 a T4, dále dvoulitr 2.0T s 203 a T5 s 240 koňmi. Vrcholem bude tradičně šestiválec T6 o výkonu 304 k. Příznivce nafty čekají pětiválcový dvoulitr D3 o výkonu 163 k a dvojitě přeplňovaná D5 o objemu 2.4 litru a výkonu 205 k. Ekologicky smýšlející jedinci pak mohou sáhnout po verzi 1.6 D DRIVe s výkonem 115 k.Volvo plánuje ve švédské továrně v Torslandě vyrobit 50.000 vozů modelu V60 za rok. K prvním zákazníkům by se mělo kombi dostat na podzim letošního roku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.