Volvo dnes zveřejnilo základní informace i první oficiální sadu fotografií připravovaného modelu V60. Jak už název napovídá, nepůjde o nic jiného než o kombi naroubované ze sedanu S60.
V60 zaujme oko pozorovatele stejně atletickou postavou jako sedan. Zadní partie a boční profil zase nezapřou inspiraci v crossoveru XC60. I zde se totiž linie oken směrem k zádi zvedá a navozuje pocit bytelnosti a bezpečnosti. A protože jde o Volvo, nezůstane zřejmě jen u pocitů. Jak to ale přes obří sloupky karoserie bude s výhledem šikmo vzad, se rádi necháme překvapit. Pro Volvo typická je i masivní linka dveří přecházející ve dvou vlnách od předních světlometů až po zadní skupinové svítilny.Pokud jste viděli interiér nové „es šedesátky“, nic vás nepřekvapí ani uvnitř kombi. Jen prostoru na zadních sedadlech bude pochopitelně o chlup více a stejně tak kufr pojme se svými 430 litry objemnější náklady. Zadní sedadla dělená v poměru 40:20:40 mohou být na přání vybavena integrovanými dětskými sedačkami.Výrazně konstruktéři zapracovali i na podvozku a v tiskovém prohlášení se to dokonce hemží slovy „sport“. Šéf vývoje podvozkové soustavy Stefan Sällqvist říká: „Snažili jsme se přiblížit limitům tak jako nikdy předtím… Vezměte tohle auto na úzkou klikatou okresku, kde každá zatáčka znamená výzvu a V60 vám naplno ukáže svou agilitu“. Na to, zda nejde jen o plané marketingové řeči, si budeme muset ještě počkat.Motorová paleta bude prakticky totožná s S60. Najdeme zde pětici benzínových a trojici naftovým agregátů. Zážehové pohonné jednotky zastoupí čtyřválcové šestnáctistovky o výkonech 150 a 180 k označené jako T3 a T4, dále dvoulitr 2.0T s 203 a T5 s 240 koňmi. Vrcholem bude tradičně šestiválec T6 o výkonu 304 k. Příznivce nafty čekají pětiválcový dvoulitr D3 o výkonu 163 k a dvojitě přeplňovaná D5 o objemu 2.4 litru a výkonu 205 k. Ekologicky smýšlející jedinci pak mohou sáhnout po verzi 1.6 D DRIVe s výkonem 115 k.Volvo plánuje ve švédské továrně v Torslandě vyrobit 50.000 vozů modelu V60 za rok. K prvním zákazníkům by se mělo kombi dostat na podzim letošního roku.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.