Mercedes-Benz pripravuje osvieženie vzhľadu luxusného kupé triedy CL. Spolu s faceliftom sa zrejme odohraje ďalšia významná zmena, ktorou bude premenovanie modelu na triedu S-Coupé.
Automobilke Mercedes nedávno unikli snímky pripravovaného faceliftu súčasnej triedy CL. Po niekoľkých rokoch produkcie sa zmeny nevyhnú prednej časti, ktorá do vienka dostane výraznejšie tvarované svetlomety, upravenú masku a nárazník. O denné svietenie sa postará pásik LED. Aké zmeny sa odohrajú na zadnej časti a v interiéri zatiaľ nevieme.
Dôležitejšou zmenou však bude zmenený názov modelu. Z triedy CL by sa po modernizácii mala stať trieda S-Coupe. Tento postup Mercedesu je, zdá sa, štandardný. Podobný postup prebehol pri premenovaní triedy CLK na model E-Coupe.
Pod kapotou najsilnejšej verzie s označením AMG bude pracovať nový agregát 5,5 V8 Biturbo, ktorý produkuje maximálny výkon 420 kW/571 k a krútiaci moment 900 Nm. Je ale možné, že pod kapotou „á-em-géčka“ sa objaví jeho slabšie prevedenie s výkonom 400 kW/544 k (800 Nm).
Na ďalšie detaily si zrejme budeme musieť počkať až do premiéry, ktorá by sa mala odohrať na jesennom autosalóne v Paríži.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?