Mercedes-Benz pripravuje osvieženie vzhľadu luxusného kupé triedy CL. Spolu s faceliftom sa zrejme odohraje ďalšia významná zmena, ktorou bude premenovanie modelu na triedu S-Coupé.
Automobilke Mercedes nedávno unikli snímky pripravovaného faceliftu súčasnej triedy CL. Po niekoľkých rokoch produkcie sa zmeny nevyhnú prednej časti, ktorá do vienka dostane výraznejšie tvarované svetlomety, upravenú masku a nárazník. O denné svietenie sa postará pásik LED. Aké zmeny sa odohrajú na zadnej časti a v interiéri zatiaľ nevieme.
Dôležitejšou zmenou však bude zmenený názov modelu. Z triedy CL by sa po modernizácii mala stať trieda S-Coupe. Tento postup Mercedesu je, zdá sa, štandardný. Podobný postup prebehol pri premenovaní triedy CLK na model E-Coupe.
Pod kapotou najsilnejšej verzie s označením AMG bude pracovať nový agregát 5,5 V8 Biturbo, ktorý produkuje maximálny výkon 420 kW/571 k a krútiaci moment 900 Nm. Je ale možné, že pod kapotou „á-em-géčka“ sa objaví jeho slabšie prevedenie s výkonom 400 kW/544 k (800 Nm).
Na ďalšie detaily si zrejme budeme musieť počkať až do premiéry, ktorá by sa mala odohrať na jesennom autosalóne v Paríži.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?