Mercedes-Benz pripravuje osvieženie vzhľadu luxusného kupé triedy CL. Spolu s faceliftom sa zrejme odohraje ďalšia významná zmena, ktorou bude premenovanie modelu na triedu S-Coupé.
Automobilke Mercedes nedávno unikli snímky pripravovaného faceliftu súčasnej triedy CL. Po niekoľkých rokoch produkcie sa zmeny nevyhnú prednej časti, ktorá do vienka dostane výraznejšie tvarované svetlomety, upravenú masku a nárazník. O denné svietenie sa postará pásik LED. Aké zmeny sa odohrajú na zadnej časti a v interiéri zatiaľ nevieme.
Dôležitejšou zmenou však bude zmenený názov modelu. Z triedy CL by sa po modernizácii mala stať trieda S-Coupe. Tento postup Mercedesu je, zdá sa, štandardný. Podobný postup prebehol pri premenovaní triedy CLK na model E-Coupe.
Pod kapotou najsilnejšej verzie s označením AMG bude pracovať nový agregát 5,5 V8 Biturbo, ktorý produkuje maximálny výkon 420 kW/571 k a krútiaci moment 900 Nm. Je ale možné, že pod kapotou „á-em-géčka“ sa objaví jeho slabšie prevedenie s výkonom 400 kW/544 k (800 Nm).
Na ďalšie detaily si zrejme budeme musieť počkať až do premiéry, ktorá by sa mala odohrať na jesennom autosalóne v Paríži.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?