Po čtyřletém vývoji se na světě ukazuje novozélandský supersport Hulme CanAm, pojmenovaný pro slavném závodníkovi této ostrovní země.
Denny Hulme byl závodník, který jako jediný Novozélanďan dokázal zvítězit v šampionátu F1. Mimo to se mu podařilo vyjet i titul kanandskoamerického šampionátu označovaného zkrácena CanAm. A tím tu máme název nového supersportu. Za dva roky tomu bude 20 let, co Denny Hulme zemřel na infarkt, které ho postihl během závodu ve vysoké rychlosti, nový supersport bude vyráběn na jeho počest.
Ostudu jeho jménu určitě neudělá, vždyť o jeho pohon se postará velký osmiválec z Corvetty, jehož výkon je 611 koní. Díky tomu vystřelí ani ne tunu těžký sporťák z klidu na stovku za 3,5 sekundy, maximální rychlost přesáhne 320 km/h.
Sílu přenáší na zadní nápravu šestistupňová přímo řazená převodovka, za příplatek je možné mít i řazení pádly pod volantem. Samosvorný diferenciál je samozřejmostí.
Cena nebude samozřejmě nízká, vyšplhá se na 9 milionů korun, samozřejmě bez daní a cel. V ceně je ale týdenní ladění přímo v továrně s ubytováním v luxusním hotelu.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?