Po čtyřletém vývoji se na světě ukazuje novozélandský supersport Hulme CanAm, pojmenovaný pro slavném závodníkovi této ostrovní země.
Denny Hulme byl závodník, který jako jediný Novozélanďan dokázal zvítězit v šampionátu F1. Mimo to se mu podařilo vyjet i titul kanandskoamerického šampionátu označovaného zkrácena CanAm. A tím tu máme název nového supersportu. Za dva roky tomu bude 20 let, co Denny Hulme zemřel na infarkt, které ho postihl během závodu ve vysoké rychlosti, nový supersport bude vyráběn na jeho počest.
Ostudu jeho jménu určitě neudělá, vždyť o jeho pohon se postará velký osmiválec z Corvetty, jehož výkon je 611 koní. Díky tomu vystřelí ani ne tunu těžký sporťák z klidu na stovku za 3,5 sekundy, maximální rychlost přesáhne 320 km/h.
Sílu přenáší na zadní nápravu šestistupňová přímo řazená převodovka, za příplatek je možné mít i řazení pádly pod volantem. Samosvorný diferenciál je samozřejmostí.
Cena nebude samozřejmě nízká, vyšplhá se na 9 milionů korun, samozřejmě bez daní a cel. V ceně je ale týdenní ladění přímo v továrně s ubytováním v luxusním hotelu.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?