Po čtyřletém vývoji se na světě ukazuje novozélandský supersport Hulme CanAm, pojmenovaný pro slavném závodníkovi této ostrovní země.
Denny Hulme byl závodník, který jako jediný Novozélanďan dokázal zvítězit v šampionátu F1. Mimo to se mu podařilo vyjet i titul kanandskoamerického šampionátu označovaného zkrácena CanAm. A tím tu máme název nového supersportu. Za dva roky tomu bude 20 let, co Denny Hulme zemřel na infarkt, které ho postihl během závodu ve vysoké rychlosti, nový supersport bude vyráběn na jeho počest.
Ostudu jeho jménu určitě neudělá, vždyť o jeho pohon se postará velký osmiválec z Corvetty, jehož výkon je 611 koní. Díky tomu vystřelí ani ne tunu těžký sporťák z klidu na stovku za 3,5 sekundy, maximální rychlost přesáhne 320 km/h.
Sílu přenáší na zadní nápravu šestistupňová přímo řazená převodovka, za příplatek je možné mít i řazení pádly pod volantem. Samosvorný diferenciál je samozřejmostí.
Cena nebude samozřejmě nízká, vyšplhá se na 9 milionů korun, samozřejmě bez daní a cel. V ceně je ale týdenní ladění přímo v továrně s ubytováním v luxusním hotelu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.