Mazda posílá na trh svého vylepšeného zástupce ve střední třídě, model 6. Ta si prošla premiérou v březnu v Ženevě. Nyní přinášíme podrobnosti.
Hlavní změny se odehrály na přídi, nové světlomety doplněné diodami LED pro denní svícení, nová maska chladiče a upravený nárazník. Nové jsou i designy litých kol a odstíny laků.V interiéru se objevuje více chromu a nové výplně dveří, v luxusnějších výbavách lze volit interiér v hnědé kůži.
Inovací v motorové paletě je jednotka 2,0 DISI, benzín s přímým vstřikováním paliva o výkonu 155 koní. Ten lze kombinovat s šestistupňovým manuálem nebo pětistupňovou automatikou. Ostatní motory prošly pouze drobnými změnami.
Změny se projevují i na podvozku, přední náprava dostala nový přední stabilizátor a pružiny s nižší tuhostí. Mezi výbavou nyní figurují položky jako adaptivní světlomety AFS, bixenony nebo asistent rozjezdu do kopce. Poslední verzi „šestky“ lze již nyní pořídit i v Česku.
K dispozici jsou nadále karosářské varianty sedan, hatchback a kombi. Ceny Mazdy 6 startují na částce 569 900 Kč za sedan 1,8 CE. Cena je poměrně vysoká, vždyť Ford žádá za Mondeo 1,6 Core 553 tisíc Kč, VW Passat 1,6 Trendline vyjde na 594 tisíc Kč a Opel prodává Insignii 1,6 za 498 tisíc Kč.
Ve výchozí variantě CE dostanete manuální klimatizaci, elektrické ovládání všech oken a elektronické pomocníky DSC, EBD a EBA.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.