Mazda posílá na trh svého vylepšeného zástupce ve střední třídě, model 6. Ta si prošla premiérou v březnu v Ženevě. Nyní přinášíme podrobnosti.
Hlavní změny se odehrály na přídi, nové světlomety doplněné diodami LED pro denní svícení, nová maska chladiče a upravený nárazník. Nové jsou i designy litých kol a odstíny laků.V interiéru se objevuje více chromu a nové výplně dveří, v luxusnějších výbavách lze volit interiér v hnědé kůži.
Inovací v motorové paletě je jednotka 2,0 DISI, benzín s přímým vstřikováním paliva o výkonu 155 koní. Ten lze kombinovat s šestistupňovým manuálem nebo pětistupňovou automatikou. Ostatní motory prošly pouze drobnými změnami.
Změny se projevují i na podvozku, přední náprava dostala nový přední stabilizátor a pružiny s nižší tuhostí. Mezi výbavou nyní figurují položky jako adaptivní světlomety AFS, bixenony nebo asistent rozjezdu do kopce. Poslední verzi „šestky“ lze již nyní pořídit i v Česku.
K dispozici jsou nadále karosářské varianty sedan, hatchback a kombi. Ceny Mazdy 6 startují na částce 569 900 Kč za sedan 1,8 CE. Cena je poměrně vysoká, vždyť Ford žádá za Mondeo 1,6 Core 553 tisíc Kč, VW Passat 1,6 Trendline vyjde na 594 tisíc Kč a Opel prodává Insignii 1,6 za 498 tisíc Kč.
Ve výchozí variantě CE dostanete manuální klimatizaci, elektrické ovládání všech oken a elektronické pomocníky DSC, EBD a EBA.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?