Lada Niva je nezmar. Tento legendární terénní vůz se vyrábí už 33 let a konec se rozhodně neočekává, dostal totiž facelift.
Legenda mezi opravdovými terénními vozy. Na nic si nehraje, není jako dnes moderní SUV. Bytelné, pevné auto s redukční převodovkou a uzavíratelným mezinápravovým diferenciálem.
Malý facelift připravil pro interiér menší změny, mělo by se lépe sedět na sedadlech, která jsou více anatomická, pozměnil se třeba systém sklápění zadních sedadel, který dříve hodně praskal. Na palubní desce se objevil displej s počítadlem kilometrů.
Technicky se změnil třeba posilovač brzd či systém čerpání paliva do benzínového motoru o objemu 1,7 litru.
Lada Niva se v ČR nyní prodává za 235 tisíc korun, prodá se jich přibližně stovka ročně.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?