Lada Niva je nezmar. Tento legendární terénní vůz se vyrábí už 33 let a konec se rozhodně neočekává, dostal totiž facelift.
Legenda mezi opravdovými terénními vozy. Na nic si nehraje, není jako dnes moderní SUV. Bytelné, pevné auto s redukční převodovkou a uzavíratelným mezinápravovým diferenciálem.
Malý facelift připravil pro interiér menší změny, mělo by se lépe sedět na sedadlech, která jsou více anatomická, pozměnil se třeba systém sklápění zadních sedadel, který dříve hodně praskal. Na palubní desce se objevil displej s počítadlem kilometrů.
Technicky se změnil třeba posilovač brzd či systém čerpání paliva do benzínového motoru o objemu 1,7 litru.
Lada Niva se v ČR nyní prodává za 235 tisíc korun, prodá se jich přibližně stovka ročně.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?