Seat představuje novou generaci svého MPV Alhambra. Jde o přejmenovaného bratříčka Volkswagenu Sharan.
Seat Alhambra se vyrábí spolu s Volkswagenem Sharan a donedávna ještě i Fordem Galaxy už od roku 1996. Novinka je tak již opravdu potřeba a přichází zároveň s koncernovým sourozencem od VW.
Novinka se oproti minulé generaci natáhla o 22 centimetrů na 485 cm, což umožňuje mít kufr o základním objemu při pětimístné konfiguraci 885 litrů, který je možné nafouknout na 2300 l, z hlediska karoserie jistě stojí za povšimnutí posuvné otevírání bočních dveří.
Zajímavé jsou jistě motory. Nikoliv jejich složení, to je pro koncern klasické, ale to, že všechny motory jsou vybaveny systémem stop-start, tedy vypínáním motoru na křižovatce. Umí také inteligentně řídit nabíjení akumulátoru tak, aby alternátor jen minimálně brzdil motor a maximálně využil odpadního výkonu, tedy jakási základní rekuperace.
Z výbavy bude k dispozici třeba třízónová klimatizace, rozměrné posuvné střešní okno, nebo 7 airbagů.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?