Seat představuje novou generaci svého MPV Alhambra. Jde o přejmenovaného bratříčka Volkswagenu Sharan.
Seat Alhambra se vyrábí spolu s Volkswagenem Sharan a donedávna ještě i Fordem Galaxy už od roku 1996. Novinka je tak již opravdu potřeba a přichází zároveň s koncernovým sourozencem od VW.
Novinka se oproti minulé generaci natáhla o 22 centimetrů na 485 cm, což umožňuje mít kufr o základním objemu při pětimístné konfiguraci 885 litrů, který je možné nafouknout na 2300 l, z hlediska karoserie jistě stojí za povšimnutí posuvné otevírání bočních dveří.
Zajímavé jsou jistě motory. Nikoliv jejich složení, to je pro koncern klasické, ale to, že všechny motory jsou vybaveny systémem stop-start, tedy vypínáním motoru na křižovatce. Umí také inteligentně řídit nabíjení akumulátoru tak, aby alternátor jen minimálně brzdil motor a maximálně využil odpadního výkonu, tedy jakási základní rekuperace.
Z výbavy bude k dispozici třeba třízónová klimatizace, rozměrné posuvné střešní okno, nebo 7 airbagů.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?