Britské taxíky jsou legendou. Budou stejně legendární i tyto vozy z Číny, které se snaží Brity napodobit?
Englon. Slyšíte to v tom? Englon. Englon... England... Že by? Že by se Čína začala konečně hrdě hlásit k tomu, kde bere inspiraci? Těžko říci.
Každopádně tu dnes máme před sebou zajímavý koncept taxíku určeného speciálně pro Čínu. Tento drobek vychází z typicky britského taxíku, tedy koncepce vozu, který je jednoúčelně stvořen právě pro použití v taxislužbě, tedy nikoliv jako u nás, kdy jako taxíky jezdí naprosto standardní vozy, jen dovybavené nezbytným příslušenstvím.
O tomto voze se nedá říci, že by byl kopií britského vozu, jehož výroba byla mimochodem nedávno přesunuta do Číny. Spíše se inspiruje jednoúčelností, která tento vůz proslavila.
V interiéru je vidět, že vůz je zřízen opravdu jednoúčelově jen pro řidiče, který je od okolí oddělen plexisklem, a zbytek posádky, pro který je zbytek interiéru zařízen jednoduše, ale účelně.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.