Britské taxíky jsou legendou. Budou stejně legendární i tyto vozy z Číny, které se snaží Brity napodobit?
Englon. Slyšíte to v tom? Englon. Englon... England... Že by? Že by se Čína začala konečně hrdě hlásit k tomu, kde bere inspiraci? Těžko říci.
Každopádně tu dnes máme před sebou zajímavý koncept taxíku určeného speciálně pro Čínu. Tento drobek vychází z typicky britského taxíku, tedy koncepce vozu, který je jednoúčelně stvořen právě pro použití v taxislužbě, tedy nikoliv jako u nás, kdy jako taxíky jezdí naprosto standardní vozy, jen dovybavené nezbytným příslušenstvím.
O tomto voze se nedá říci, že by byl kopií britského vozu, jehož výroba byla mimochodem nedávno přesunuta do Číny. Spíše se inspiruje jednoúčelností, která tento vůz proslavila.
V interiéru je vidět, že vůz je zřízen opravdu jednoúčelově jen pro řidiče, který je od okolí oddělen plexisklem, a zbytek posádky, pro který je zbytek interiéru zařízen jednoduše, ale účelně.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?