Ferrari 599 GTO – legenda ožívá

Jan Ševčík, 9. dubna 2010, 07:21 Google+

Ferrari vypustilo oficiální informace a fotografie již anoncovaného nového modelu 599 GTO. Vznikne jich jen 599, takže je do budoucna zaděláno na sběratelský kousek.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
599 GTO

599 GTO | foto: Archiv AutoRoad.cz

Sdílejte článek

Potěšující je návrat automobilky s koněm ve znaku k legendárnímu označení GTO (Gran Turismo Omologata), to značí závodní vůz homologovaný do provozu. Verze GTO vychází z verze 599 GTB Fiorano, půjčuje si některé prvky z konceptu 599XX.

Světová premiéra GTO proběhne koncem dubna na autoshow v Pekingu. Využívá klasické koncepce motor uložený podélně vpředu a pohonu na zadek. Na GTO se nešetřilo s použitím kompozitních materiálu, výsledkem je hmotnost 1495 kg (2,23 kg/1 koně výkonu), o 195 kg méně než u Fiorana.

Pod kapotu implantovali v Maranellu agregát vycházející z modelu Enzo. Jde o šestilitrový vidlicový dvanáctiválec, jeho míry jsou: 670 koní/8250 ot/min a 620N.m/6500 ot/min. Tento příval síly se přenáší na zadní kola přes šestistupňovou sekvenční převodovku.

Karoserie vychází z modelu Fiorano, na první pohled zaujme použití karbonu na spoilery a difuzor. Dalším poznávacím znakem GTO jsou desetipaprskové elektrony obuté do dvacetipalcových černých válců rozměru 285/30 vpředu a 315/35 vzadu. Za elektrony jsou ukryty karbonové brzdy, které vůz zastaví ze stovky na vynikajících 32,5 metrech. Podvozek vyžívá nastavitelných magnetoelektrických tlumičů.

Interiéru též dominují karbonová vlákna, startuje se tlačítkem a řazení probíhá pádly pod volantem, řadicí páku zde nenajdete. Zajímavým prvkem jsou diody v horní části volantu indikující otáčky motoru.

A jakými výkony GTO potěší majitele: maximálka 335 km/h a zrychlení na stovku za 3,35 sekundy. Takže pokud se vám GTO líbí, tak za 267 tisíc Euro může stát ve vaší garáži.

Vytisknout

Diskuze: Ferrari 599 GTO – legenda ožívá

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

reklama

Doporučujeme

One

Barack Obama, Dmitrij Medveděv, čím se vezou v Praze?

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud