Potěšující je návrat automobilky s koněm ve znaku k legendárnímu označení GTO (Gran Turismo Omologata), to značí závodní vůz homologovaný do provozu. Verze GTO vychází z verze 599 GTB Fiorano, půjčuje si některé prvky z konceptu 599XX.
Světová premiéra GTO proběhne koncem dubna na autoshow v Pekingu. Využívá klasické koncepce motor uložený podélně vpředu a pohonu na zadek. Na GTO se nešetřilo s použitím kompozitních materiálu, výsledkem je hmotnost 1495 kg (2,23 kg/1 koně výkonu), o 195 kg méně než u Fiorana.
Pod kapotu implantovali v Maranellu agregát vycházející z modelu Enzo. Jde o šestilitrový vidlicový dvanáctiválec, jeho míry jsou: 670 koní/8250 ot/min a 620N.m/6500 ot/min. Tento příval síly se přenáší na zadní kola přes šestistupňovou sekvenční převodovku.
Karoserie vychází z modelu Fiorano, na první pohled zaujme použití karbonu na spoilery a difuzor. Dalším poznávacím znakem GTO jsou desetipaprskové elektrony obuté do dvacetipalcových černých válců rozměru 285/30 vpředu a 315/35 vzadu. Za elektrony jsou ukryty karbonové brzdy, které vůz zastaví ze stovky na vynikajících 32,5 metrech. Podvozek vyžívá nastavitelných magnetoelektrických tlumičů.
Interiéru též dominují karbonová vlákna, startuje se tlačítkem a řazení probíhá pádly pod volantem, řadicí páku zde nenajdete. Zajímavým prvkem jsou diody v horní části volantu indikující otáčky motoru.
A jakými výkony GTO potěší majitele: maximálka 335 km/h a zrychlení na stovku za 3,35 sekundy. Takže pokud se vám GTO líbí, tak za 267 tisíc Euro může stát ve vaší garáži.
Komerční sdělení