Ferrari vypustilo oficiální informace a fotografie již anoncovaného nového modelu 599 GTO. Vznikne jich jen 599, takže je do budoucna zaděláno na sběratelský kousek.
Potěšující je návrat automobilky s koněm ve znaku k legendárnímu označení GTO (Gran Turismo Omologata), to značí závodní vůz homologovaný do provozu. Verze GTO vychází z verze 599 GTB Fiorano, půjčuje si některé prvky z konceptu 599XX.Světová premiéra GTO proběhne koncem dubna na autoshow v Pekingu. Využívá klasické koncepce motor uložený podélně vpředu a pohonu na zadek. Na GTO se nešetřilo s použitím kompozitních materiálu, výsledkem je hmotnost 1495 kg (2,23 kg/1 koně výkonu), o 195 kg méně než u Fiorana.Pod kapotu implantovali v Maranellu agregát vycházející z modelu Enzo. Jde o šestilitrový vidlicový dvanáctiválec, jeho míry jsou: 670 koní/8250 ot/min a 620N.m/6500 ot/min. Tento příval síly se přenáší na zadní kola přes šestistupňovou sekvenční převodovku.Karoserie vychází z modelu Fiorano, na první pohled zaujme použití karbonu na spoilery a difuzor. Dalším poznávacím znakem GTO jsou desetipaprskové elektrony obuté do dvacetipalcových černých válců rozměru 285/30 vpředu a 315/35 vzadu. Za elektrony jsou ukryty karbonové brzdy, které vůz zastaví ze stovky na vynikajících 32,5 metrech. Podvozek vyžívá nastavitelných magnetoelektrických tlumičů.Interiéru též dominují karbonová vlákna, startuje se tlačítkem a řazení probíhá pádly pod volantem, řadicí páku zde nenajdete. Zajímavým prvkem jsou diody v horní části volantu indikující otáčky motoru. A jakými výkony GTO potěší majitele: maximálka 335 km/h a zrychlení na stovku za 3,35 sekundy. Takže pokud se vám GTO líbí, tak za 267 tisíc Euro může stát ve vaší garáži.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?