Mercedes-Benz se rozhodl omladit vozy třídy R. Model je již v prodeji od roku 2005, lehce omlazen byl v roce 2007. Prodeje tohoto crossoveru stále nenaplnily představy automobilky.
Facelift spočívá v přestylizování přídě a zádě, celkově přešel design od oblin k hranám. Omlazení se dotkne obou variant třídy R, základní verze i verze L. Na přídi jsou změny největšího rázu, budou zde použity nové přední reflektory, pozměněný nárazník a jiná větší maska. Blinkry v zrcátkách dostaly taktéž nový design. Pouze zkušené oko odhalí minimální retuše na zádi třídy R, opět se týkají především designu reflektorů. Drobných změn doznal i interiér, je možno dostat jej dostat ve sportovní variantě AMG se sportovními sedadly, sportovním volantem a možností řadit pádly pod volantem. Novinkou ve třídě R je použití bezpečnostních opěrek hlavy systému NECK-PRO.Motorová paleta by měla zůstat nezměněna. Více informací se dozvíme při premiéře modernizované třídy R tento týden na autosalonu v New Yorku. Je otázkou zda tyto modernizace budou dostačující na konkurenci z Mnichova například v podobě modelu 5 GT.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?