Mercedes-Benz se rozhodl omladit vozy třídy R. Model je již v prodeji od roku 2005, lehce omlazen byl v roce 2007. Prodeje tohoto crossoveru stále nenaplnily představy automobilky.
Facelift spočívá v přestylizování přídě a zádě, celkově přešel design od oblin k hranám. Omlazení se dotkne obou variant třídy R, základní verze i verze L. Na přídi jsou změny největšího rázu, budou zde použity nové přední reflektory, pozměněný nárazník a jiná větší maska. Blinkry v zrcátkách dostaly taktéž nový design. Pouze zkušené oko odhalí minimální retuše na zádi třídy R, opět se týkají především designu reflektorů. Drobných změn doznal i interiér, je možno dostat jej dostat ve sportovní variantě AMG se sportovními sedadly, sportovním volantem a možností řadit pádly pod volantem. Novinkou ve třídě R je použití bezpečnostních opěrek hlavy systému NECK-PRO.Motorová paleta by měla zůstat nezměněna. Více informací se dozvíme při premiéře modernizované třídy R tento týden na autosalonu v New Yorku. Je otázkou zda tyto modernizace budou dostačující na konkurenci z Mnichova například v podobě modelu 5 GT.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?