Když Ferrari přišlo s modelem California osazeným motorem V8 4,3 litru o výkonu 460 koní, učinilo správné marketingové rozhodnutí a vybavilo jej pouze dvouspojkovou automatikou. Totiž pouze každý desátý kupec tohoto kupékabrioletu by volil manuální řadící ústrojí. Přesto se Ferrari rozhodlo tuto alternativu nabídnout. Konkrétně se jedná o šestistupňovou manuální skříň.
Tato ortodoxní volba poněkud paradoxně přináší prodloužení zrychlení z nuly na stovku z 3,8 na 4,2 sekundy, snížení maximální rychlosti z 330 na 311 km/h a zvýšení spotřeby z 13,0 na 14,5 litru. To jen potvrzuje nakolik geniální současné automatické dvouspojkové převodovky jsou.
Opravdoví tvrďáci ale nejspíš zvolí modely Italia nebo Fiorano, což odůvodňuje předpokládaný odbyt 10% modelů California s manuálem. Ta je již svou koncepcí kupékabrioletu předurčena pozérům a něžnému pohlaví.
Komerční sdělení