Toužili jste po Ferrari California, ale s dvouspojkový automatem vám přišla málo hardcore? Pak pospěšte k nejbližšímu dealerovi Ferrari nadešla vaše chvíle.
Když Ferrari přišlo s modelem California osazeným motorem V8 4,3 litru o výkonu 460 koní, učinilo správné marketingové rozhodnutí a vybavilo jej pouze dvouspojkovou automatikou. Totiž pouze každý desátý kupec tohoto kupékabrioletu by volil manuální řadící ústrojí. Přesto se Ferrari rozhodlo tuto alternativu nabídnout. Konkrétně se jedná o šestistupňovou manuální skříň. Tato ortodoxní volba poněkud paradoxně přináší prodloužení zrychlení z nuly na stovku z 3,8 na 4,2 sekundy, snížení maximální rychlosti z 330 na 311 km/h a zvýšení spotřeby z 13,0 na 14,5 litru. To jen potvrzuje nakolik geniální současné automatické dvouspojkové převodovky jsou. Opravdoví tvrďáci ale nejspíš zvolí modely Italia nebo Fiorano, což odůvodňuje předpokládaný odbyt 10% modelů California s manuálem. Ta je již svou koncepcí kupékabrioletu předurčena pozérům a něžnému pohlaví.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?