Zenvo ST1: kralevic dánský

Jan Ševčík, 21. března 2010, 11:46 Google+

Slyšeli jste někdy o firmě Zenvo Automotive? Jedná se o dánskou společnost sídlící poblíž Kodaně, vybudovanou za účelem postavit ryze dánský supersport. Byla založena již v roce 2004. Překvapivé je, že má vzniknout pouhých 15 kusů, poté má následovat další model.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
ST1

ST1 | foto: Archiv AutoRoad.cz

Sdílejte článek

ST1 má reprezentovat dánský design. Vzdáleně může připomínat Audi R8. Ladné křivky na něm nenajdete, design se nese spíše ve stylu hran. ST1 vypadá poměrně futuristicky, používá diodová světla, příď je plná rozličných nasávacích otvorů. Zádi dominuje mohutný difuzor a citlivě zakomponované výfuky.

Koncepcí se jedná o klasický supersport s motorem umístěným před zadní nápravou a pohonem zadních kol. Rozměry karoserie dosahují 4665 mm do délky, 2041 mm do šířky a pouhých 1198 mm na výšku. Rozvor náprav činí 3055 mm. ST1 používá pneumatiky o rozměru 255/35 R19 vpředu a 335/30 R20 vzadu. Podvozek využívá stavitelné tlumiče Öhlins. Pohotovostní hmotnost ST1 je 1376 kg.

Pro pohon ST1 zvolili inženýři sedmilitrový motor V8 z Corvetty. Zenvo jej posílilo použitím kompresoru i turbodmychadla. Výsledkem jsou pozoruhodné parametry: výkon 826kW (1103 koní) při 6900 1/min. Maximální kroutící moment dosahuje hodnoty 1430 N.m při 4500 1/min, ten je posílán na zadní nápravu přes šestistupňovou manuální převodovku. Temperament vozu krotí ventilované kotouče průměru 380 mm vpředu a 355 mm vzadu spolu s šestipístkovými brzdovými třmeny.

Interiér ST1 je postaven ve slušné kvalitě a v kvalitním designu. Ve výbavě mu neschází dva airbagy, satelitní navigace, audiosystém, head-up displej, tempomat, bezklíčový vstup a klimatizace.

Že to ST1 umí pořádně rozjet dokazují následující parametry: maximální rychlost 375 km/h a zrychlení z klidu na stovku za 3,0 sekundy! Těmito parametry překovává například konkurenční Pagani Zonda F. Cena zatím zveřejněna nebyla.

 

 

Vytisknout

Diskuze: Zenvo ST1: kralevic dánský

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Loga

Rádio Dálnice - nad projektem visí řada otazníků

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud