Slyšeli jste někdy o firmě Zenvo Automotive? Jedná se o dánskou společnost sídlící poblíž Kodaně, vybudovanou za účelem postavit ryze dánský supersport. Byla založena již v roce 2004. Překvapivé je, že má vzniknout pouhých 15 kusů, poté má následovat další model.
ST1 má reprezentovat dánský design. Vzdáleně může připomínat Audi R8. Ladné křivky na něm nenajdete, design se nese spíše ve stylu hran. ST1 vypadá poměrně futuristicky, používá diodová světla, příď je plná rozličných nasávacích otvorů. Zádi dominuje mohutný difuzor a citlivě zakomponované výfuky. Koncepcí se jedná o klasický supersport s motorem umístěným před zadní nápravou a pohonem zadních kol. Rozměry karoserie dosahují 4665 mm do délky, 2041 mm do šířky a pouhých 1198 mm na výšku. Rozvor náprav činí 3055 mm. ST1 používá pneumatiky o rozměru 255/35 R19 vpředu a 335/30 R20 vzadu. Podvozek využívá stavitelné tlumiče Öhlins. Pohotovostní hmotnost ST1 je 1376 kg.Pro pohon ST1 zvolili inženýři sedmilitrový motor V8 z Corvetty. Zenvo jej posílilo použitím kompresoru i turbodmychadla. Výsledkem jsou pozoruhodné parametry: výkon 826kW (1103 koní) při 6900 1/min. Maximální kroutící moment dosahuje hodnoty 1430 N.m při 4500 1/min, ten je posílán na zadní nápravu přes šestistupňovou manuální převodovku. Temperament vozu krotí ventilované kotouče průměru 380 mm vpředu a 355 mm vzadu spolu s šestipístkovými brzdovými třmeny.Interiér ST1 je postaven ve slušné kvalitě a v kvalitním designu. Ve výbavě mu neschází dva airbagy, satelitní navigace, audiosystém, head-up displej, tempomat, bezklíčový vstup a klimatizace.Že to ST1 umí pořádně rozjet dokazují následující parametry: maximální rychlost 375 km/h a zrychlení z klidu na stovku za 3,0 sekundy! Těmito parametry překovává například konkurenční Pagani Zonda F. Cena zatím zveřejněna nebyla.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?