Zenvo ST1: kralevic dánský

ST1
ST1, foto: Archiv AutoRoad.cz
Jan Ševčík 21. března 2010 11:46
Sdílej:

Slyšeli jste někdy o firmě Zenvo Automotive? Jedná se o dánskou společnost sídlící poblíž Kodaně, vybudovanou za účelem postavit ryze dánský supersport. Byla založena již v roce 2004. Překvapivé je, že má vzniknout pouhých 15 kusů, poté má následovat další model.

ST1 má reprezentovat dánský design. Vzdáleně může připomínat Audi R8. Ladné křivky na něm nenajdete, design se nese spíše ve stylu hran. ST1 vypadá poměrně futuristicky, používá diodová světla, příď je plná rozličných nasávacích otvorů. Zádi dominuje mohutný difuzor a citlivě zakomponované výfuky. Koncepcí se jedná o klasický supersport s motorem umístěným před zadní nápravou a pohonem zadních kol. Rozměry karoserie dosahují 4665 mm do délky, 2041 mm do šířky a pouhých 1198 mm na výšku. Rozvor náprav činí 3055 mm. ST1 používá pneumatiky o rozměru 255/35 R19 vpředu a 335/30 R20 vzadu. Podvozek využívá stavitelné tlumiče Öhlins. Pohotovostní hmotnost ST1 je 1376 kg.Pro pohon ST1 zvolili inženýři sedmilitrový motor V8 z Corvetty. Zenvo jej posílilo použitím kompresoru i turbodmychadla. Výsledkem jsou pozoruhodné parametry: výkon 826kW (1103 koní) při 6900 1/min. Maximální kroutící moment dosahuje hodnoty 1430 N.m při 4500 1/min, ten je posílán na zadní nápravu přes šestistupňovou manuální převodovku. Temperament vozu krotí ventilované kotouče průměru 380 mm vpředu a 355 mm vzadu spolu s šestipístkovými brzdovými třmeny.Interiér ST1 je postaven ve slušné kvalitě a v kvalitním designu. Ve výbavě mu neschází dva airbagy, satelitní navigace, audiosystém, head-up displej, tempomat, bezklíčový vstup a klimatizace.Že to ST1 umí pořádně rozjet dokazují následující parametry: maximální rychlost 375 km/h a zrychlení z klidu na stovku za 3,0 sekundy! Těmito parametry překovává například konkurenční Pagani Zonda F. Cena zatím zveřejněna nebyla.

 

 

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.