Slyšeli jste někdy o firmě Zenvo Automotive? Jedná se o dánskou společnost sídlící poblíž Kodaně, vybudovanou za účelem postavit ryze dánský supersport. Byla založena již v roce 2004. Překvapivé je, že má vzniknout pouhých 15 kusů, poté má následovat další model.
ST1 má reprezentovat dánský design. Vzdáleně může připomínat Audi R8. Ladné křivky na něm nenajdete, design se nese spíše ve stylu hran. ST1 vypadá poměrně futuristicky, používá diodová světla, příď je plná rozličných nasávacích otvorů. Zádi dominuje mohutný difuzor a citlivě zakomponované výfuky. Koncepcí se jedná o klasický supersport s motorem umístěným před zadní nápravou a pohonem zadních kol. Rozměry karoserie dosahují 4665 mm do délky, 2041 mm do šířky a pouhých 1198 mm na výšku. Rozvor náprav činí 3055 mm. ST1 používá pneumatiky o rozměru 255/35 R19 vpředu a 335/30 R20 vzadu. Podvozek využívá stavitelné tlumiče Öhlins. Pohotovostní hmotnost ST1 je 1376 kg.Pro pohon ST1 zvolili inženýři sedmilitrový motor V8 z Corvetty. Zenvo jej posílilo použitím kompresoru i turbodmychadla. Výsledkem jsou pozoruhodné parametry: výkon 826kW (1103 koní) při 6900 1/min. Maximální kroutící moment dosahuje hodnoty 1430 N.m při 4500 1/min, ten je posílán na zadní nápravu přes šestistupňovou manuální převodovku. Temperament vozu krotí ventilované kotouče průměru 380 mm vpředu a 355 mm vzadu spolu s šestipístkovými brzdovými třmeny.Interiér ST1 je postaven ve slušné kvalitě a v kvalitním designu. Ve výbavě mu neschází dva airbagy, satelitní navigace, audiosystém, head-up displej, tempomat, bezklíčový vstup a klimatizace.Že to ST1 umí pořádně rozjet dokazují následující parametry: maximální rychlost 375 km/h a zrychlení z klidu na stovku za 3,0 sekundy! Těmito parametry překovává například konkurenční Pagani Zonda F. Cena zatím zveřejněna nebyla.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.