Nissan na autosalonu v Ženevě ukázal už čtvrtou generaci svého nejmenšího modelu Micra. Je opět hravá, kulatá a roztomilá.
Nissan Micra tvoří již tradičně základ nabídky tohoto asijského výrobce. Micra čtvrté generace je dalším pokračováním veleúspěšného rodu, která se zvláště v minulé generaci přehoupla od designu nenápadného k designu velmi nápadnému, nápaditému a nutno říci, že zejména pro ženy velmi přitažlivému.
Případní zájemci o Micru čtvrté generace, která se mimochodem bude vyrábět snad na každém koutě světa, budou muset vybírat jen ze dvojice motorizací. Jde o benzíny 1,2 a 1,2 turbo o výkonech 80 a 98 koní. Diesel k dispozici nebude a to asi ani v této třídě nevadí, úspora je stejně minimální a příplatek se obvykle nikdy nevrátí. Motory mají možnost spojení jak s klasickým manuálem, tak - dámy pravděpodobně ocení - automatem, přesněji plynule měnitelnou převodovku CVT.
Z výbavy je zajímavostí je systém, který je schopen změřit místo na parkování a pomoci tak parkujícími řidiči.
Prodeje v Evropě začnou až na podzim, dříve se dočkají například Thajci.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.