Konec všem spekulacím, konec dohadům. Škoda Auto vydala dlouho očekávanou tiskovou zprávu, ve které oficiálně představuje novou generaci modelu Fabia RS. Dostane motor 1.4 TSI a dočkáme se i varianty kombi.
Po vzoru větší Octavie dostane i Fabia RS denní světlomety z LED a agresivněji tvarovaný přední nárazník. Naopak vzadu přibude rádoby difuzor a dvojitá koncovka výfuku. Při bočním pohledu pak zaujmou speciální 17 palcová kola Gigaro a červeně lakované třmeny brzd. Barvu střechy, střešního spoileru a litých kol si bude moci zákazník vybrat z trojice černá, bílá, stříbrná. Úplnou novinkou bude Fabia RS v provedení kombi.Tiskové materiály hovoří i sportovním podvozku. Pro upřesnění tohoto slovního spojení si ale zřejmě budeme muset počkat až na podrobnější informace přímo ze Ženevy. Co naopak nechybí, je zmínka o elektronické uzávěrce diferenciálu XDS, která v zatáčce dokáže přibrzdit vnitřní kolo. Ve standardní výbavě nebude chybět ani systém kontroly tlaku v pneumatikách či asistent rozjezdu do kopce.Pod kapotu „eresa“ si podle očekávání našla své místo zážehová čtrnáctistovka TSI ve verzi s dvojitým přeplňováním turbodmychadlem i kompresorem. Výkon Fabie RS tak dosahuje 132 kW (180 k) a na stovku auto vysprintuje za 7,3 sekundy. Ručička tachometru se poté zastaví až na 224 km/h. Kombinovaná spotřeba by ve spojení se sedmistupňovou převodovkou DSG měla činit 6,4 l/100 km.Uvnitř Fabie najdeme sportovní sedadla s logem RS, ocelové pedály a tříramenný sportovní volant, který může být na přání vybaven i pádly pro řazení.Škoda Fabia RS si odbude premiéru na autosalonu v Ženevě a k prvním zákazníkům se dostane na počátku druhého pololetí letošního roku.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.