Volkswagen předvede v Ženevě pokračovatele řady Polo GTI. Ten naváže na předchozí modely Polo GTI a G40. Tentokrát se pod kapotou neobjeví silná šestnáctistovka, nýbrž v duchu downsizingu použil VW jednotku 1,4 TSI.
V Polu GTI tedy bude pracovat stejná jednotka jako v Ibize Cupra, a časem snad i ve Fabii RS. Do prodeje půjde nejspíš v srpnu 2010. Na první pohled prozrazují GTI jen sedmnáctipalcové elektrony, za nimi ukrývající se červené brzdové třmeny, nový přední nárazník, červeně orámovaná maska se symbolem GTI a dvojitá koncovka výfuku. Povozek je samozřejmě řádně přitvrzen a snížen o 15 mm. To co se skrývá v útrobách tohoto rychlého drobečka je technická lahůdka. Při pohotovostní hmotnosti pouhých 1184 kg disponuje výkonem 180 koňských sil z jednotky 1,4 TSI. Aby toho nebylo málo, tak tato síla je hnána na přední nápravu přes sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku DSG. V přenosu kroutícího momentu vypomáhá diferenciál XDS.V interiéru dominují sportovní dole zploštělý volant s pádly řazení, volič převodovky DSG, červené podsvícení přístrojů a v duchu tradice kostkovaný motiv čalounění. Na závěr to co vás bude nejvíce zajímat - maximální rychlost asi 220 km/h a zrychlení z nuly na stovku za 6,9 sekundy. Odhadovaná prodejní cena 520 tisíc Kč.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?