VW Polo GTI - rychlý drobek

Jan Ševčík, 18. února 2010, 06:07 Google+

Volkswagen předvede v Ženevě pokračovatele řady Polo GTI. Ten naváže na předchozí modely Polo GTI a G40. Tentokrát se pod kapotou neobjeví silná šestnáctistovka, nýbrž v duchu downsizingu použil VW jednotku 1,4 TSI.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Polo GTI

Polo GTI | foto: Archiv AutoRoad.cz

Sdílejte článek

V Polu GTI tedy bude pracovat stejná jednotka jako v Ibize Cupra, a časem snad i ve Fabii RS. Do prodeje půjde nejspíš v srpnu 2010.

Na první pohled prozrazují GTI jen sedmnáctipalcové elektrony, za nimi ukrývající se červené brzdové třmeny, nový přední nárazník, červeně orámovaná maska se symbolem GTI a dvojitá koncovka výfuku. Povozek je samozřejmě řádně přitvrzen a snížen o 15 mm.

To co se skrývá v útrobách tohoto rychlého drobečka je technická lahůdka. Při pohotovostní hmotnosti pouhých 1184 kg disponuje výkonem 180 koňských sil z jednotky 1,4 TSI. Aby toho nebylo málo, tak tato síla je hnána na přední nápravu přes sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku DSG. V přenosu kroutícího momentu vypomáhá diferenciál XDS.

V interiéru dominují sportovní dole zploštělý volant s pádly řazení, volič převodovky DSG, červené podsvícení přístrojů a v duchu tradice kostkovaný motiv čalounění.

Na závěr to co vás bude nejvíce zajímat - maximální rychlost asi 220 km/h a zrychlení z nuly na stovku za 6,9 sekundy. Odhadovaná prodejní cena 520 tisíc Kč.

Vytisknout

Diskuze: VW Polo GTI - rychlý drobek

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

C3

Citroën C3 pokračuje, slušně vybavený základ za 217 tisíc

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud