Volkswagen předvede v Ženevě pokračovatele řady Polo GTI. Ten naváže na předchozí modely Polo GTI a G40. Tentokrát se pod kapotou neobjeví silná šestnáctistovka, nýbrž v duchu downsizingu použil VW jednotku 1,4 TSI.
V Polu GTI tedy bude pracovat stejná jednotka jako v Ibize Cupra, a časem snad i ve Fabii RS. Do prodeje půjde nejspíš v srpnu 2010. Na první pohled prozrazují GTI jen sedmnáctipalcové elektrony, za nimi ukrývající se červené brzdové třmeny, nový přední nárazník, červeně orámovaná maska se symbolem GTI a dvojitá koncovka výfuku. Povozek je samozřejmě řádně přitvrzen a snížen o 15 mm. To co se skrývá v útrobách tohoto rychlého drobečka je technická lahůdka. Při pohotovostní hmotnosti pouhých 1184 kg disponuje výkonem 180 koňských sil z jednotky 1,4 TSI. Aby toho nebylo málo, tak tato síla je hnána na přední nápravu přes sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku DSG. V přenosu kroutícího momentu vypomáhá diferenciál XDS.V interiéru dominují sportovní dole zploštělý volant s pádly řazení, volič převodovky DSG, červené podsvícení přístrojů a v duchu tradice kostkovaný motiv čalounění. Na závěr to co vás bude nejvíce zajímat - maximální rychlost asi 220 km/h a zrychlení z nuly na stovku za 6,9 sekundy. Odhadovaná prodejní cena 520 tisíc Kč.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?