Automobilka Volvo, uveřejnila podrobnější specifikace a fotografie typu S60, modelového roku 2011.
"Šedesátka" bude oficiálně představena 2.března v Ženevě. Model je navržen jako přímý konkurent Audi A4 a Mercedes-Benz C. Jedná se o jeden z nejdynamičtějších modelů automobilky Volvo v její historii. Design vychází z konceptu vystaveném na autoshow v Detroitu v roce 2009. Cílem týmu designérů pod vedením Petera Horburyho bylo navození vzhledu kupé, a to se podařilo.Interiér by, dle tvrzení automobilky, měl proti předchůdci cestujícím na zadních sedadlech nabídnout navíc 30 mm místa pro kolena. Jeho zpracování by mělo být na špičkové úrovni. Volvo půjde do prodeje se dvěmi nastaveními podvozku, komfortním pro Ameriku a Asii. Modely určené pro Evropu budou naladěny sportovněji. Do prodeje půjde „šedesátka“ se dvěmi zážehovými jednotkami - čtyřválcem 2,0T (203 koní) a šestiválcem T6 (304 koní). Příznivci vznětových motorů budou mít na výběr ze dvou pětiválců 2,0 D3 (163 koní) a 2,4 D5 (205 koní). Tyto jednotky posléze doplní zážehové čtyřválcové jednotky T3 1,6 (150 koní), T4 1,6 (180 koní) a T5 2,0 (240 koní). Později se dočkají i příznivci ekologických vozidel, uvedením modelu 1,6 DRIVe (115 koní).Všechny benzinové motory (vyjma T6) budou osazeny systémem GTDi, tedy využívající technologie přímého vstřikování v kombinaci s turbodmychadlem. Varianta T6 využije spojení pohonu všech kol AWD a nové generace automatické převodovky Geartronic. Pohon všech kol bude možno získat i pro verzi D5. Většina variant bude k dispozici volitelně se šestistupňovým manuálem nebo šestistupňovým automatem.Švédi očekávají celosvětové roční prodeje 90 tisíc kusů modelu S60. První vozidla se v showroomech objeví počátkem letošního léta.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.