Automobilka Volvo, uveřejnila podrobnější specifikace a fotografie typu S60, modelového roku 2011.
"Šedesátka" bude oficiálně představena 2.března v Ženevě. Model je navržen jako přímý konkurent Audi A4 a Mercedes-Benz C. Jedná se o jeden z nejdynamičtějších modelů automobilky Volvo v její historii. Design vychází z konceptu vystaveném na autoshow v Detroitu v roce 2009. Cílem týmu designérů pod vedením Petera Horburyho bylo navození vzhledu kupé, a to se podařilo.Interiér by, dle tvrzení automobilky, měl proti předchůdci cestujícím na zadních sedadlech nabídnout navíc 30 mm místa pro kolena. Jeho zpracování by mělo být na špičkové úrovni. Volvo půjde do prodeje se dvěmi nastaveními podvozku, komfortním pro Ameriku a Asii. Modely určené pro Evropu budou naladěny sportovněji. Do prodeje půjde „šedesátka“ se dvěmi zážehovými jednotkami - čtyřválcem 2,0T (203 koní) a šestiválcem T6 (304 koní). Příznivci vznětových motorů budou mít na výběr ze dvou pětiválců 2,0 D3 (163 koní) a 2,4 D5 (205 koní). Tyto jednotky posléze doplní zážehové čtyřválcové jednotky T3 1,6 (150 koní), T4 1,6 (180 koní) a T5 2,0 (240 koní). Později se dočkají i příznivci ekologických vozidel, uvedením modelu 1,6 DRIVe (115 koní).Všechny benzinové motory (vyjma T6) budou osazeny systémem GTDi, tedy využívající technologie přímého vstřikování v kombinaci s turbodmychadlem. Varianta T6 využije spojení pohonu všech kol AWD a nové generace automatické převodovky Geartronic. Pohon všech kol bude možno získat i pro verzi D5. Většina variant bude k dispozici volitelně se šestistupňovým manuálem nebo šestistupňovým automatem.Švédi očekávají celosvětové roční prodeje 90 tisíc kusů modelu S60. První vozidla se v showroomech objeví počátkem letošního léta.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?