Renault vypustil první opravdové fotky svého očekávaného vozu, sexy kupé kabrioletu odvozeného od Méganu.
Modelová řada Méganu se rozrůstá. Začalo to pětidveřovým a třídveřovým hatchbackem, následoval kombík. Nedávno se představil i sedan, který se prodává pod jménem Fluence a dnes je tu pátý model, kupé kabriolet. A to nepočítáme řadu Scénic, která je Méganu velmi příbuzná...
Mégane se již tradičně snaží uhranout především svým vnějším (a nakonec i vnitřním) vzezřením. Daří se tak se střídavým úspěchem, ale jsem přesvědčen, že právě třetí generace Méganu (a druhá generace kupé kabrioletu) bude na vrcholu.
Dostaňme se k tomu hlavnímu, ke střeše. Ta je samozřejmě elektricky ovládaná, přičemž složení trvá velmi příjemnou dobu, 21 sekund. Pro cestování s otevřenou karoserií je k dispozici klasický deflektor, mimo něj pro menší turbulence pracuje i maličký skleněný deflektor mezi sedadly.
Výbava bude bohatá. Zahrnuje všemožnou elektroniku, především co se hifi aparatury týče. Pod kapotou bychom měli najít po trojici motorů od dieselu i benzínu, přičemž za příplatek bude možné získat i bezestupňovou převodovku CVT pro obzvláště plavnou jízdu.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.