Volvo přichází s revolučním motorem GTDi

Jan Ševčík, 28. ledna 2010, 18:40 Google+

Volvo představuje moderní pohonnou jednotku s přímým vstřikem benzinu a revolučním způsobem přeplňování.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Volvo

Volvo | foto: Archiv AutoRoad.cz

Sdílejte článek

Technici od Volva se rozhodli postavit úspornou a silnou pohonnou jednotku. Jako základ použili stávající agregát, atmosferický čtyřválec objemu 1999 cm3 poskytující výkon 107kW (145 koní).
Rozhodli se využít několika moderních technologií k zlepšení parametrů tohoto agregátu.

Nový systém přeplňování: ve spolupráci s výrobci Borg-Warner Turbo a Benteler Automotive vzniklo nejmenší turbodmychadlo na trhu. Dmychadlo bylo umístěno do sběrného potrubí, aby však jeho hmotnost byla co nejnižší přišlo Volvo s revolučním řešením. To obnáší konstrukci dmychadla z ocelových plechů, namísto obvyklého řešení klasického odlitku. Listy dmychadla jsou lehčí a to zefektivňuje spalování. Také sběrné potrubí je zhotoveno z ocelového plechu. Tato technologie, kterou si Volvo patentovalo, umožňuje maximální optimalizaci výfukového potrubí a zvyšuje tím účinnost dmychadla. V praxi to znamená skvělé reakce motoru v nízkých i ve vysokých rychlostech.

Přímé vstřikování paliva: vstřikovače Bosch implantované do každého z válců. Používají technologii sedmi dýz. Systém zajišťuje stabilní spalování i při vysoké zátěži motoru.

Motor dále využívá systém variabilního časování ventilů Twin VVT pro oba vačkové hřídele. O přenos výkonu se může dle volby zákazníka starat klasický šestistupňový manuál, nebo dvouspojkový automat Powershift.

Jednotka GDTi dosahuje výkonu 149 kW(203 koní), kroutícího momentu 300 N.m při 1750 – 4000 min-1. To jsou parametry odpovídající dvaapůllitrovému pětiválci Volvo, ovšem z jednotky s o čtvrtinu menším objemem. Tento koncept jednotky přináší nižší spotřebu paliva, nízké hodnoty emisí a to vše při vysokém výkonu. Jednotka se bude montovat do typů S80, V70 a XC60. Volvu S80 poskytuje zrychlení 0-100 km/h za 7,9 s (8,5 s), při spotřebě 7,9 (8,3) l/100 km, hodnoty v závorce s převodovkou Powertrain.

Vytisknout

Diskuze: Volvo přichází s revolučním motorem GTDi

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Fabia

Najobľúbenejšia farba pre nové Škody? Červená!

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud