Jak již bylo v říjnu anoncováno, chystá automobika Nissan na Autoshow v Chicagu na 10.2. světovou premiéru modelu 370Z 40th Anniversary Edition.
Model oslavuje čtyřicáté výročí vstupu „Zetka“na americký trh, šlo tehdy o dnes již legendární typ Datsun (dnes Nissan) 240Z.Půjde o kupé 370Z odlišující se od sériového modelu speciální tmavě šedou metalízou, šedě zbarvenými elektrony Rays a červenými brzdovými třmeny. Interiéru vládne červená kůže doplněná rohožemi s emblémy znázorňujícími výroční model. Kupé bude dodáváno pouze s mechanickou převodovkou. Každý automobil ponese výroční plaketky s pořadovým číslem. Byla oznámena prodejní cena 39.580 dolarů a bude vyrobeno pouhých 1000 kousků. Ovšem ty budou určeny výlučně pro americký trh. Nyní byl vůz již spatřen v reálu, takže přinášíme několik snímků.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?