Mitsubishi představí příští rok nejmenší ze svých dosavadních SUV. Půjde o veskrze městský crossover RVR.
Nevím jak vy, ale já doufám, že během přerodu do sériové verze dostane tato novinka trochu hezčí jméno. Model RVR, co na to říct? Trochu mi to možná evokuje Čapka, ale to je tak všechno pozitivní.
Ale zabývejme se autem, ne názvem. Auto bude mít na délku 4,3 metru, čímž se pohodlně zařadí pod Pajero i Outlander.
Půjde o terénní vůz do města, takže spíše než ve světlé výšce hledejme zvýšení v posezu řidiče a spíše než průchodnost terénem bude pohonem 4x4 zajištěna vyšší bezpečnost na sněhu a ledu, maximálně zdolání nějaké té polňačky na cestě na chatu nebo na houby. Ovšem pohon 4x4 nebude montován všem, nabízen bude za příplatek.
Až se příští rok na jaře představí, pod kapotou bude mít motor 1,8 MIVEC, než se dostane do Evropy, jistě mu automobilka nadělí i nějaký ten diesel. Potkávat ho tu začneme během příštího roku, vzhledem k tomu, že představení bude na jaře a prioritu mají trhy v Asii, asi tunové Mitsubishi neuvidíme dříve než ve druhé polovině roku.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?