Mitsubishi představí příští rok nejmenší ze svých dosavadních SUV. Půjde o veskrze městský crossover RVR.
Nevím jak vy, ale já doufám, že během přerodu do sériové verze dostane tato novinka trochu hezčí jméno. Model RVR, co na to říct? Trochu mi to možná evokuje Čapka, ale to je tak všechno pozitivní.
Ale zabývejme se autem, ne názvem. Auto bude mít na délku 4,3 metru, čímž se pohodlně zařadí pod Pajero i Outlander.
Půjde o terénní vůz do města, takže spíše než ve světlé výšce hledejme zvýšení v posezu řidiče a spíše než průchodnost terénem bude pohonem 4x4 zajištěna vyšší bezpečnost na sněhu a ledu, maximálně zdolání nějaké té polňačky na cestě na chatu nebo na houby. Ovšem pohon 4x4 nebude montován všem, nabízen bude za příplatek.
Až se příští rok na jaře představí, pod kapotou bude mít motor 1,8 MIVEC, než se dostane do Evropy, jistě mu automobilka nadělí i nějaký ten diesel. Potkávat ho tu začneme během příštího roku, vzhledem k tomu, že představení bude na jaře a prioritu mají trhy v Asii, asi tunové Mitsubishi neuvidíme dříve než ve druhé polovině roku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.