V Miami se představila očekávaná novinka konce tohoto roku. Nová Audi A8 má v úmyslu sestřelit jinou žhavou novinku, BMW 7, z pomyslného trůnu.
Audi A8 pro novou dekádu zachovává výsostně konzervativní proporce minulých dvou generací a oproti té minulé je poměrně těžko identifikovatelná. Rozdíl je v předních i zadních světlech, zatímco ta zadní mají tvar podobný menšímu modelu A4, přední jsou veskrze unikátní.
V zajímavé linii jsou nad sebou diody světel pro denní svícení a nad nimi diody potkávacích světel. Ano, Audi A8 má potkávací světla konstruovaná technologií LED.
Linie karoserie se v zásadě neliší.
V interiéru zůstaly staré pořádky a skoro se mi chce poznamenat, že nejde o žádnou novou generaci, spíše o nepříliš velký facelift. Revoluci opravdu nečekejme, tlačítka jen pozměnila svůj tvar, některá možná své umístění, přibyly nové funkce a zásadně se změnil tvar voliče automatické převodovky.
Komunikační systém MMI je zde ve své nové generaci, která zvládá některé funkce navíc, například rozeznávání psaného písma prstem na obrazovku.
Audi zachovává svůj hlavní trumf, prostorový hliníkový rám, přidává například osmistupňovou převodovku a další speciality. V tomto ohledu si zatím počkejme na specifikace pro Evropu, protože tato novinka byla zatím představena jen v USA,
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.