V Miami se představila očekávaná novinka konce tohoto roku. Nová Audi A8 má v úmyslu sestřelit jinou žhavou novinku, BMW 7, z pomyslného trůnu.
Audi A8 pro novou dekádu zachovává výsostně konzervativní proporce minulých dvou generací a oproti té minulé je poměrně těžko identifikovatelná. Rozdíl je v předních i zadních světlech, zatímco ta zadní mají tvar podobný menšímu modelu A4, přední jsou veskrze unikátní.
V zajímavé linii jsou nad sebou diody světel pro denní svícení a nad nimi diody potkávacích světel. Ano, Audi A8 má potkávací světla konstruovaná technologií LED.
Linie karoserie se v zásadě neliší.
V interiéru zůstaly staré pořádky a skoro se mi chce poznamenat, že nejde o žádnou novou generaci, spíše o nepříliš velký facelift. Revoluci opravdu nečekejme, tlačítka jen pozměnila svůj tvar, některá možná své umístění, přibyly nové funkce a zásadně se změnil tvar voliče automatické převodovky.
Komunikační systém MMI je zde ve své nové generaci, která zvládá některé funkce navíc, například rozeznávání psaného písma prstem na obrazovku.
Audi zachovává svůj hlavní trumf, prostorový hliníkový rám, přidává například osmistupňovou převodovku a další speciality. V tomto ohledu si zatím počkejme na specifikace pro Evropu, protože tato novinka byla zatím představena jen v USA,
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?