V Miami se představila očekávaná novinka konce tohoto roku. Nová Audi A8 má v úmyslu sestřelit jinou žhavou novinku, BMW 7, z pomyslného trůnu.
Audi A8 pro novou dekádu zachovává výsostně konzervativní proporce minulých dvou generací a oproti té minulé je poměrně těžko identifikovatelná. Rozdíl je v předních i zadních světlech, zatímco ta zadní mají tvar podobný menšímu modelu A4, přední jsou veskrze unikátní.
V zajímavé linii jsou nad sebou diody světel pro denní svícení a nad nimi diody potkávacích světel. Ano, Audi A8 má potkávací světla konstruovaná technologií LED.
Linie karoserie se v zásadě neliší.
V interiéru zůstaly staré pořádky a skoro se mi chce poznamenat, že nejde o žádnou novou generaci, spíše o nepříliš velký facelift. Revoluci opravdu nečekejme, tlačítka jen pozměnila svůj tvar, některá možná své umístění, přibyly nové funkce a zásadně se změnil tvar voliče automatické převodovky.
Komunikační systém MMI je zde ve své nové generaci, která zvládá některé funkce navíc, například rozeznávání psaného písma prstem na obrazovku.
Audi zachovává svůj hlavní trumf, prostorový hliníkový rám, přidává například osmistupňovou převodovku a další speciality. V tomto ohledu si zatím počkejme na specifikace pro Evropu, protože tato novinka byla zatím představena jen v USA,
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?