V Miami se představila očekávaná novinka konce tohoto roku. Nová Audi A8 má v úmyslu sestřelit jinou žhavou novinku, BMW 7, z pomyslného trůnu.
Audi A8 pro novou dekádu zachovává výsostně konzervativní proporce minulých dvou generací a oproti té minulé je poměrně těžko identifikovatelná. Rozdíl je v předních i zadních světlech, zatímco ta zadní mají tvar podobný menšímu modelu A4, přední jsou veskrze unikátní.
V zajímavé linii jsou nad sebou diody světel pro denní svícení a nad nimi diody potkávacích světel. Ano, Audi A8 má potkávací světla konstruovaná technologií LED.
Linie karoserie se v zásadě neliší.
V interiéru zůstaly staré pořádky a skoro se mi chce poznamenat, že nejde o žádnou novou generaci, spíše o nepříliš velký facelift. Revoluci opravdu nečekejme, tlačítka jen pozměnila svůj tvar, některá možná své umístění, přibyly nové funkce a zásadně se změnil tvar voliče automatické převodovky.
Komunikační systém MMI je zde ve své nové generaci, která zvládá některé funkce navíc, například rozeznávání psaného písma prstem na obrazovku.
Audi zachovává svůj hlavní trumf, prostorový hliníkový rám, přidává například osmistupňovou převodovku a další speciality. V tomto ohledu si zatím počkejme na specifikace pro Evropu, protože tato novinka byla zatím představena jen v USA,
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?