Nejsilnější, nejlehčí. Takový je nový Boxster inspirovaný slavným modelem 550 Spyder.
Boxster se nyní prodává jako standardní model a model S. K těmto dvěma zanedlouho přibude vrcholná verze Spyder s posíleným motorem. Zatímco Boxster S ze sebe dostane 310 koní, Spyder přidává desítku navrch.
To ale není to hlavní, hmotnost je oč tu kráčí. Odlehčení 80 kilo už je poznat, zvláště když je doplněn příjemným navýšením výkonu.
Díky tomu se mu podaří zdolat stovkovou metu za 4,8 sekundy (o dvě desetiny sekundy rychleji než u Boxsteru S), s hmotností pod 1300 kilo a sníženým těžištěm to ale bude skvělé svezení nejen v přímce. V nabídce bude jak manuál, tak i dvouspojková převodovka PDK.
Cena ale nebude z nejnižších, 63 tisíc auto vychází na 1,7 milionu korun a to není málo.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?