Nedávno sme vám priniesli správy o terénnejšej osobnej verzii pôvodne dodávkového modelu Peugeot Bipper Teepee Outdoor, teraz sa k nemu pridáva aj sesterský Fiat Qubo Trekking.
Trojica modelov Peugeot Bipper, Citroen Nemo a Fiat Fiorino postupne predstavujú svoje osobné verzie s prídavným oplastovaním karosérie a terénnejším vzhľadom. Prednendávnom sme vás informovali o príchode takejto verzie Peugeotu Bipper s označením Teepee Outdoor, teraz sa k nemu pridáva aj sesterský model z talianska, Fiat Qubo Trekking. Peugeot má teda v kategórii "dodávkových crossoverov" zrazu o jedného konkurenta navyše.
Čím dokáže osobné Fiorino s názvom Qubo Trekking zaujať? V prvom rade ide o vydarený dizajn, masívnej prednej časti pribudlo štýlové oplastovanie, ktoré sa taktiež rozprestiera po celej šírke exteriéru vozidla. Zadné bočné okná dostali presklenie v štandardne zatmavenom vyhotovení, ktoré dodávkovej verzii chýbali a na streche pribudli praktické pozdĺžne lišty. Veko batožinového priestoru je na rozdiel od ostatných verzií jednodielne, zaujme svojim vyhotovením a vzhľadom.
Podvozok verzie Trekking je oproti bežnej verzii modelu Fiorino vyvýšený takmer o 7 centimetrov, čo dodáva modelu zvýšenú prechodnosť miernym terénom. K tomu napomáha aj systém Traction+, ktorý funguje ako podporný program systému ESP. Systém Traction+ ovláda brzdový systém a simuluje fungovanie samosvorného diferenciálu. Systém sa aktivuje tlačidlom na prístrojovej doske a funguje v rýchlostiach nižších ako 30 km/h. Funguje tak, že pri prehrabnutí jedného z kolies poháňanej prednej nápravy sa dané koleso samo automaticky pribrzdí a krútiaci moment sa vo väčšej miere prenesie na druhé koleso.
Fiat Qubo Trekking ponúka miesto pre 5-člennú posádku a 330 litrov batožiny (650 litrov po strechu). Po demontáži zadných sedadiel a preklopení spolujazdcovho operadla využiteľný objem narastie na hodnotu 2 500 litrov a vmestia sa doň predmety dlhé až 2 a pol metra.
Pod kapotou modelu Qubo Trekking nájdeme naftový agregát 1,3 Multijet s výkonom 75 koní a priemernou spotrebou 4,4 l/100km, alebo ekologický benzínový ekvivalent 1,4 8V Natural Power, ktorý je schopný fungovať na klasický Natural, ako aj metán.
Fiat Qubo Trekking sa začne predávať najskôr na domácom talianskom trhu, do ostatných krajín by sa mal dostať taktiež, a to v priebehu nasledujúcich mesiacov.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.