Nedávno sme vám priniesli správy o terénnejšej osobnej verzii pôvodne dodávkového modelu Peugeot Bipper Teepee Outdoor, teraz sa k nemu pridáva aj sesterský Fiat Qubo Trekking.
Trojica modelov Peugeot Bipper, Citroen Nemo a Fiat Fiorino postupne predstavujú svoje osobné verzie s prídavným oplastovaním karosérie a terénnejším vzhľadom. Prednendávnom sme vás informovali o príchode takejto verzie Peugeotu Bipper s označením Teepee Outdoor, teraz sa k nemu pridáva aj sesterský model z talianska, Fiat Qubo Trekking. Peugeot má teda v kategórii "dodávkových crossoverov" zrazu o jedného konkurenta navyše.
Čím dokáže osobné Fiorino s názvom Qubo Trekking zaujať? V prvom rade ide o vydarený dizajn, masívnej prednej časti pribudlo štýlové oplastovanie, ktoré sa taktiež rozprestiera po celej šírke exteriéru vozidla. Zadné bočné okná dostali presklenie v štandardne zatmavenom vyhotovení, ktoré dodávkovej verzii chýbali a na streche pribudli praktické pozdĺžne lišty. Veko batožinového priestoru je na rozdiel od ostatných verzií jednodielne, zaujme svojim vyhotovením a vzhľadom.
Podvozok verzie Trekking je oproti bežnej verzii modelu Fiorino vyvýšený takmer o 7 centimetrov, čo dodáva modelu zvýšenú prechodnosť miernym terénom. K tomu napomáha aj systém Traction+, ktorý funguje ako podporný program systému ESP. Systém Traction+ ovláda brzdový systém a simuluje fungovanie samosvorného diferenciálu. Systém sa aktivuje tlačidlom na prístrojovej doske a funguje v rýchlostiach nižších ako 30 km/h. Funguje tak, že pri prehrabnutí jedného z kolies poháňanej prednej nápravy sa dané koleso samo automaticky pribrzdí a krútiaci moment sa vo väčšej miere prenesie na druhé koleso.
Fiat Qubo Trekking ponúka miesto pre 5-člennú posádku a 330 litrov batožiny (650 litrov po strechu). Po demontáži zadných sedadiel a preklopení spolujazdcovho operadla využiteľný objem narastie na hodnotu 2 500 litrov a vmestia sa doň predmety dlhé až 2 a pol metra.
Pod kapotou modelu Qubo Trekking nájdeme naftový agregát 1,3 Multijet s výkonom 75 koní a priemernou spotrebou 4,4 l/100km, alebo ekologický benzínový ekvivalent 1,4 8V Natural Power, ktorý je schopný fungovať na klasický Natural, ako aj metán.
Fiat Qubo Trekking sa začne predávať najskôr na domácom talianskom trhu, do ostatných krajín by sa mal dostať taktiež, a to v priebehu nasledujúcich mesiacov.
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.