Nedávno sme vám priniesli správy o terénnejšej osobnej verzii pôvodne dodávkového modelu Peugeot Bipper Teepee Outdoor, teraz sa k nemu pridáva aj sesterský Fiat Qubo Trekking.
Trojica modelov Peugeot Bipper, Citroen Nemo a Fiat Fiorino postupne predstavujú svoje osobné verzie s prídavným oplastovaním karosérie a terénnejším vzhľadom. Prednendávnom sme vás informovali o príchode takejto verzie Peugeotu Bipper s označením Teepee Outdoor, teraz sa k nemu pridáva aj sesterský model z talianska, Fiat Qubo Trekking. Peugeot má teda v kategórii "dodávkových crossoverov" zrazu o jedného konkurenta navyše.
Čím dokáže osobné Fiorino s názvom Qubo Trekking zaujať? V prvom rade ide o vydarený dizajn, masívnej prednej časti pribudlo štýlové oplastovanie, ktoré sa taktiež rozprestiera po celej šírke exteriéru vozidla. Zadné bočné okná dostali presklenie v štandardne zatmavenom vyhotovení, ktoré dodávkovej verzii chýbali a na streche pribudli praktické pozdĺžne lišty. Veko batožinového priestoru je na rozdiel od ostatných verzií jednodielne, zaujme svojim vyhotovením a vzhľadom.
Podvozok verzie Trekking je oproti bežnej verzii modelu Fiorino vyvýšený takmer o 7 centimetrov, čo dodáva modelu zvýšenú prechodnosť miernym terénom. K tomu napomáha aj systém Traction+, ktorý funguje ako podporný program systému ESP. Systém Traction+ ovláda brzdový systém a simuluje fungovanie samosvorného diferenciálu. Systém sa aktivuje tlačidlom na prístrojovej doske a funguje v rýchlostiach nižších ako 30 km/h. Funguje tak, že pri prehrabnutí jedného z kolies poháňanej prednej nápravy sa dané koleso samo automaticky pribrzdí a krútiaci moment sa vo väčšej miere prenesie na druhé koleso.
Fiat Qubo Trekking ponúka miesto pre 5-člennú posádku a 330 litrov batožiny (650 litrov po strechu). Po demontáži zadných sedadiel a preklopení spolujazdcovho operadla využiteľný objem narastie na hodnotu 2 500 litrov a vmestia sa doň predmety dlhé až 2 a pol metra.
Pod kapotou modelu Qubo Trekking nájdeme naftový agregát 1,3 Multijet s výkonom 75 koní a priemernou spotrebou 4,4 l/100km, alebo ekologický benzínový ekvivalent 1,4 8V Natural Power, ktorý je schopný fungovať na klasický Natural, ako aj metán.
Fiat Qubo Trekking sa začne predávať najskôr na domácom talianskom trhu, do ostatných krajín by sa mal dostať taktiež, a to v priebehu nasledujúcich mesiacov.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?