Toyota, ač má vlastní luxusní divizi Lexus, prodává některé luxusní vozy na některých trzích pod vlastní vlajkou. Právě taková je Toyota Mark X.
Novinkový Mark X je založen na platformě sdílenou s Lexusem GS. Každopádně design exteriéru i interiéru je úplně jiný, z čehož profitují cestující, protože se dočkají většího prostoru uvnitř.
Pod kapotou najdeme dvojici motorů, tím prvním bude menší šestiválec o nevelkém objemu 2,5 litru a slušném výkonu 203 koní. Větší motor bude mít objem přesně o litr větší a jeho výkon bude vrcholit na 315 koních.
Oba fungují v součinnosti se šestistupňovou automatickou převodovkou s řazením pádly pod volantem. Model s menším motorem je navíc možné vybavit pohonem všech kol, přičemž jinak jsou roztáčena kola zadní nápravy.
Představení proběhne na autosalonu v Tokiu a automobilka by chtěla v Japonsku prodávat alespoň 3000 kusů měsíčně.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.