Toyota, ač má vlastní luxusní divizi Lexus, prodává některé luxusní vozy na některých trzích pod vlastní vlajkou. Právě taková je Toyota Mark X.
Novinkový Mark X je založen na platformě sdílenou s Lexusem GS. Každopádně design exteriéru i interiéru je úplně jiný, z čehož profitují cestující, protože se dočkají většího prostoru uvnitř.
Pod kapotou najdeme dvojici motorů, tím prvním bude menší šestiválec o nevelkém objemu 2,5 litru a slušném výkonu 203 koní. Větší motor bude mít objem přesně o litr větší a jeho výkon bude vrcholit na 315 koních.
Oba fungují v součinnosti se šestistupňovou automatickou převodovkou s řazením pádly pod volantem. Model s menším motorem je navíc možné vybavit pohonem všech kol, přičemž jinak jsou roztáčena kola zadní nápravy.
Představení proběhne na autosalonu v Tokiu a automobilka by chtěla v Japonsku prodávat alespoň 3000 kusů měsíčně.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.