S blížiacim sa významným svetovým autosalónom v Tokiu automobilky pochopiteľne ponúkajú prvé informácie o chystaných modeloch a konceptoch. Podobne postupuje aj japonský Nissan, ktorý okrem iného v Tokiu predstaví ďalší malý model Roox určený pre domáci trh.
Automobilka Nissan predstaví ďalší „krabicový“ model určený pre domáci japonský trh. Novinka s názvom Nissan Roox sa predstaví pri príležitosti významného svetového autosalónu v Tokiu, ktorý sa už tradične bude konať začiatkom budúceho roka.
Nissan Roox by zrejme v našich končinách neuspel, rozmaznaní európania sú v kategórii „mini“ zvyknutí na expresívnejšie tvary karosérie. Nissan však vie čo robí – práve takéto hranaté mini-automobily sa v Japonsku tešia mimoriadnej popularite, preto bude model Roox určený práve pre domáci japonský trh. Kto vie, prečo sú „krabice na kolesách“ v Japonsku také obľúbené? :-)
Novinka s názvom Roox je technicky totožná s dvojčaťom zo stajne Suzuki, s modelom Palette SW, odlišné je iba finálne tvarovanie oboch modelov. Nissan Roox zaujme malou dĺžkou karosérie 3 395 mm a rázvorom 2 400 mm, no napriek tomu by mal dokázať relatívne pohodlne odviezť štvoricu pasažierov. Ďalšou technickou zaujímavosťou, netradičnou v tejto kategórii vozidiel, sú bočné zadné posuvné dvere pre zlepšený prístup pasažierov na druhý rad sedadiel.
Pod kapotou bije trojvalcové srdce s objemom 658 cm3, ktoré sa s ľahkou karosériou v meste určite trápiť nebude. Ako jednu z výhod tohto modelu na japonskom trhu môžeme uviesť aj to, že vďaka maloobjemovému motoru a malým vonkajším rozmerom je tento typ automobilov daňovo zvýhodnený, Nissan Roox teda bude ideálnym spoločníkom v preplnených japonských veľkomestách.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.