S blížiacim sa významným svetovým autosalónom v Tokiu automobilky pochopiteľne ponúkajú prvé informácie o chystaných modeloch a konceptoch. Podobne postupuje aj japonský Nissan, ktorý okrem iného v Tokiu predstaví ďalší malý model Roox určený pre domáci trh.
Automobilka Nissan predstaví ďalší „krabicový“ model určený pre domáci japonský trh. Novinka s názvom Nissan Roox sa predstaví pri príležitosti významného svetového autosalónu v Tokiu, ktorý sa už tradične bude konať začiatkom budúceho roka.
Nissan Roox by zrejme v našich končinách neuspel, rozmaznaní európania sú v kategórii „mini“ zvyknutí na expresívnejšie tvary karosérie. Nissan však vie čo robí – práve takéto hranaté mini-automobily sa v Japonsku tešia mimoriadnej popularite, preto bude model Roox určený práve pre domáci japonský trh. Kto vie, prečo sú „krabice na kolesách“ v Japonsku také obľúbené? :-)
Novinka s názvom Roox je technicky totožná s dvojčaťom zo stajne Suzuki, s modelom Palette SW, odlišné je iba finálne tvarovanie oboch modelov. Nissan Roox zaujme malou dĺžkou karosérie 3 395 mm a rázvorom 2 400 mm, no napriek tomu by mal dokázať relatívne pohodlne odviezť štvoricu pasažierov. Ďalšou technickou zaujímavosťou, netradičnou v tejto kategórii vozidiel, sú bočné zadné posuvné dvere pre zlepšený prístup pasažierov na druhý rad sedadiel.
Pod kapotou bije trojvalcové srdce s objemom 658 cm3, ktoré sa s ľahkou karosériou v meste určite trápiť nebude. Ako jednu z výhod tohto modelu na japonskom trhu môžeme uviesť aj to, že vďaka maloobjemovému motoru a malým vonkajším rozmerom je tento typ automobilov daňovo zvýhodnený, Nissan Roox teda bude ideálnym spoločníkom v preplnených japonských veľkomestách.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.