S blížiacim sa významným svetovým autosalónom v Tokiu automobilky pochopiteľne ponúkajú prvé informácie o chystaných modeloch a konceptoch. Podobne postupuje aj japonský Nissan, ktorý okrem iného v Tokiu predstaví ďalší malý model Roox určený pre domáci trh.
Automobilka Nissan predstaví ďalší „krabicový“ model určený pre domáci japonský trh. Novinka s názvom Nissan Roox sa predstaví pri príležitosti významného svetového autosalónu v Tokiu, ktorý sa už tradične bude konať začiatkom budúceho roka.
Nissan Roox by zrejme v našich končinách neuspel, rozmaznaní európania sú v kategórii „mini“ zvyknutí na expresívnejšie tvary karosérie. Nissan však vie čo robí – práve takéto hranaté mini-automobily sa v Japonsku tešia mimoriadnej popularite, preto bude model Roox určený práve pre domáci japonský trh. Kto vie, prečo sú „krabice na kolesách“ v Japonsku také obľúbené? :-)
Novinka s názvom Roox je technicky totožná s dvojčaťom zo stajne Suzuki, s modelom Palette SW, odlišné je iba finálne tvarovanie oboch modelov. Nissan Roox zaujme malou dĺžkou karosérie 3 395 mm a rázvorom 2 400 mm, no napriek tomu by mal dokázať relatívne pohodlne odviezť štvoricu pasažierov. Ďalšou technickou zaujímavosťou, netradičnou v tejto kategórii vozidiel, sú bočné zadné posuvné dvere pre zlepšený prístup pasažierov na druhý rad sedadiel.
Pod kapotou bije trojvalcové srdce s objemom 658 cm3, ktoré sa s ľahkou karosériou v meste určite trápiť nebude. Ako jednu z výhod tohto modelu na japonskom trhu môžeme uviesť aj to, že vďaka maloobjemovému motoru a malým vonkajším rozmerom je tento typ automobilov daňovo zvýhodnený, Nissan Roox teda bude ideálnym spoločníkom v preplnených japonských veľkomestách.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.