Malinká automobilka Wiesmann si na autosalon do Frankfurtu přivezla krásný otevřený vůz, pojmenovala ho MF5 Roadster.
Wiesmann na sebe už upozorňoval. To když vypustil první snímek svého roadsteru, ovšem jen jeho sexy záď, o přídi jsme stále nic moc nevěděli. Wiesmann MF5 Roadster se konečně představuje.
Základem je BMW. S tím Wiesmann dlouhodobě spolupracuje. Od BMW je motor i převodovka.
Srdcem vozu je velmi výkonný desetiválec do BMW, který najdeme ve výkonných modelech M5 a M6. Vysokootáčkový motor má výkon 507 a perfektní charakteristiku atmosferického motoru.
Lehkému roadsteru stačí půltisíc koňských hlav na zrychlení z klidu na stovku za 3,9 sekundy, maximální rychlost je 310 kilometrů v hodině.
Motor bez převodovky je k ničemu, proto pod touto kapotou najdeme adekvátní skříň - sekvenční sedmikvalt SMG.
Oproti většině podobných strojů je tento Wiesmann vybaven docela slušnou sadou elektronických pomocníků, z nich jmenujme, ABS, sadu airbagů, imobilizér a další.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.