Malinká automobilka Wiesmann si na autosalon do Frankfurtu přivezla krásný otevřený vůz, pojmenovala ho MF5 Roadster.
Wiesmann na sebe už upozorňoval. To když vypustil první snímek svého roadsteru, ovšem jen jeho sexy záď, o přídi jsme stále nic moc nevěděli. Wiesmann MF5 Roadster se konečně představuje.
Základem je BMW. S tím Wiesmann dlouhodobě spolupracuje. Od BMW je motor i převodovka.
Srdcem vozu je velmi výkonný desetiválec do BMW, který najdeme ve výkonných modelech M5 a M6. Vysokootáčkový motor má výkon 507 a perfektní charakteristiku atmosferického motoru.
Lehkému roadsteru stačí půltisíc koňských hlav na zrychlení z klidu na stovku za 3,9 sekundy, maximální rychlost je 310 kilometrů v hodině.
Motor bez převodovky je k ničemu, proto pod touto kapotou najdeme adekvátní skříň - sekvenční sedmikvalt SMG.
Oproti většině podobných strojů je tento Wiesmann vybaven docela slušnou sadou elektronických pomocníků, z nich jmenujme, ABS, sadu airbagů, imobilizér a další.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?