Nejdůležitější (alespoň zatím známou) novinkou Škody ve Frankfurtu je největší kombík v nabídce - model Superb kombi. Obří vůz již známe na fotkách, nyní jsou tu oficiální detaily.
Ačkoliv se to očekávalo, minulá generace jako kombík nikdy nevyjela z bran mladoboleslavského závodu. Druhá, mnohem lepší generace se to snaží napravit.
Kombík je od toho, aby byl praktický a tím Superb kombi dozajista je. Jeskyně, která je otevře po odklopení pátých dveří, má objem 633 litrů, což je jedna z nejvyšších hodnot mezi osobními vozy a asi nejvyšší hodnota v celé třídě. Po sklopení sedadel hodnota naroste na 1865 litrů. Dno kufru je dvojité.
Automobilka se snažila udělat kombík maximálně praktický a to pomocí různých doplňků, především síťových programů a posuvné hliníkové zábrany, která nedovolí se rozletět po celém voze.
Mimo to přišla Škoda (ačkoliv ne jako první) s praktickým doplňkem - osvětlením kufru, které je možné vyjmout a použít jako baterku. Díky magnetu není problém jej umístit kamkoliv na karoserii.
Do kombíku navíc automobilka konečně použila systém bezklíčového vstupu, tesy u zamčeného vozu stačí zatáhnout za kliku a mít klíček v kapse - vůz se sám otevře. Ani na zamykání či startování není třeba klíč vyndávat, vše funguje na tlačítka. Na tlačítko funguje i automatické zavírání kufru.
Zbytek výbavy i motorizací bude totožný se sedanem.
A pohled do ceníku? Ten napoví, že základní cena bude 589 tisíc korun, což znamená příplatek 20 tisíc k sedanu.
Comfort Ambition Elegance Exclusive DSG 4x4 1,4 TSI, 92 kW (125 k) 589 900,- 674 900,- 734 900,- ---- ---- ---- 1,8 TSI, 118 kW (160 k) 649 900,- 734 900,- 794 900,- 856 900,- + 70 000 + 60 000 3,6 FSI, 191 kW (260 k) 864 900,- 949 900,- 1 009 900,- 1 071 900,- ve výbavě ve výbavě 2,0 TDI, 103 kW (140 k) 644 900,- 729 900,- 789 900,- ---- + 70 000 ---- 2,0 TDI, 125 kW (170 k) 704 900,- 789 900,- 849 900,- 911 900,- + 70 000 + 60 000
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?