Automobilka Seat priviezla do Frankfurtu konkurenciu v triede malých kombi, Seat Ibiza Concept IBZ sa tak postaví zoči-voči domácej Fabii Combi a taktiež francúzskej konkurencii.
Španielsky Seat, napriek športovej orientácii značky, priviezol do Frankfurtu koncept praktického malého kombi odvodeného od hatchbacku Ibiza s označením Ibiza Concept IBZ. Seat zverejnil základný objem batožinového priestoru, ktorý bude činiť 410 litrov, pri celkovej dĺžke karosérie 4,22 m. Domácej Škode Fabia Combi, a francúzskym malým kombi Renault Clio Grandtour a Peugeot 207 SW tak s príchodom sériovej Ibizy ST pribudne nová konkurentka.
Koncept nemá od sériovej verzie ďaleko, no je na ňom badať prvky, ktoré sa do série určite nedostanú. V prvom rade pôjde o prednú masku so športovo-agresívnymi tvarmi, do série sa nedostanú ani inovatívne LED svetlomety, ukryté kľučky druhého páru dverí v C-stĺpiku, novo tvarované spätné zrkadlá a zrejme ani 19-palcové zliatinové disky.
Interiér Seatu Ibiza Concept IBZ sa taktiež nesie v športovom duchu, krivky sú dobre známe už zo základného hatchbacku, konceptu pridáva na exkluzivite jeho krémová farba, novinkou bude zrejme možnosť priplatiť si za bohato presklenú strechu.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?