Volkswagen chystá na frankfurtský autosalon premiéru hned tria úsporných modelů Polo, Golf a Passat pod označením BlueMotion. Co nám modrá trojka přinese?
Nejmenší Polo přiveze pod kapotou zbrusu nový vznětový tříválec o objemu 1.2 litru s technologií common rail. Motor disponuje maximálním výkonem 55 kW (75 k) a díky BlueMotion úpravám se u modelu Polo podařilo srazit průměrnou spotřebu na 3,3 l/100 km a emise CO2 na 87 g/km. Na 45 litrovou nádrž je tak teoreticky možné ujet až 1363 km. Na trhu se Polo BlueMotion objeví příští rok.
Větší Golf BlueMotion bude k dispozici s moderním naftovým čtyřválcem 1.6 TDI naladěným na výkon 77 kW (105 k). Podle výrobce přitom spotřeba činí méně než 4 litry, konkrétně 3,8 litru nafty na 100 km. S nádrží o objemu 55 litrů bychom tak mohli ujet až 1447 km. Jako první se Golfu BlueMotion dočkají evropští zákazníci už na konci letošního podzimu.
Největší a nejstarší zástupce modré trojky Passat BlueMotion ukrývá pod kapotou stejný agregát jako zmíněný Golf, tedy 1.6 TDI o výkonu 77 kW (105k). Apetit motoru by se dle automobilky měl pohybovat okolo hodnoty 4,4 l/100 km a na 70 litrovou nádrž by měl Passat ujet až 1591 km.
Všechny uvedené modely dostanou snížený podvozek, přeladěnou řídící jednotku motoru, prodloužené převody jen pětistupňového manuálu, pneumatiky s nízkým valivým odporem, upravenou aerodynamiku nebo třeba indikátory správného řazení. Novinkou bude systém Stop/Start a rekuperace elektrické energie při brždění.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.