Nejmenší Polo přiveze pod kapotou zbrusu nový vznětový tříválec o objemu 1.2 litru s technologií common rail. Motor disponuje maximálním výkonem 55 kW (75 k) a díky BlueMotion úpravám se u modelu Polo podařilo srazit průměrnou spotřebu na 3,3 l/100 km a emise CO2 na 87 g/km. Na 45 litrovou nádrž je tak teoreticky možné ujet až 1363 km. Na trhu se Polo BlueMotion objeví příští rok.
Větší Golf BlueMotion bude k dispozici s moderním naftovým čtyřválcem 1.6 TDI naladěným na výkon 77 kW (105 k). Podle výrobce přitom spotřeba činí méně než 4 litry, konkrétně 3,8 litru nafty na 100 km. S nádrží o objemu 55 litrů bychom tak mohli ujet až 1447 km. Jako první se Golfu BlueMotion dočkají evropští zákazníci už na konci letošního podzimu.
Největší a nejstarší zástupce modré trojky Passat BlueMotion ukrývá pod kapotou stejný agregát jako zmíněný Golf, tedy 1.6 TDI o výkonu 77 kW (105k). Apetit motoru by se dle automobilky měl pohybovat okolo hodnoty 4,4 l/100 km a na 70 litrovou nádrž by měl Passat ujet až 1591 km.
Všechny uvedené modely dostanou snížený podvozek, přeladěnou řídící jednotku motoru, prodloužené převody jen pětistupňového manuálu, pneumatiky s nízkým valivým odporem, upravenou aerodynamiku nebo třeba indikátory správného řazení. Novinkou bude systém Stop/Start a rekuperace elektrické energie při brždění.