Volkswagen chystá na frankfurtský autosalon premiéru hned tria úsporných modelů Polo, Golf a Passat pod označením BlueMotion. Co nám modrá trojka přinese?
Nejmenší Polo přiveze pod kapotou zbrusu nový vznětový tříválec o objemu 1.2 litru s technologií common rail. Motor disponuje maximálním výkonem 55 kW (75 k) a díky BlueMotion úpravám se u modelu Polo podařilo srazit průměrnou spotřebu na 3,3 l/100 km a emise CO2 na 87 g/km. Na 45 litrovou nádrž je tak teoreticky možné ujet až 1363 km. Na trhu se Polo BlueMotion objeví příští rok.
Větší Golf BlueMotion bude k dispozici s moderním naftovým čtyřválcem 1.6 TDI naladěným na výkon 77 kW (105 k). Podle výrobce přitom spotřeba činí méně než 4 litry, konkrétně 3,8 litru nafty na 100 km. S nádrží o objemu 55 litrů bychom tak mohli ujet až 1447 km. Jako první se Golfu BlueMotion dočkají evropští zákazníci už na konci letošního podzimu.
Největší a nejstarší zástupce modré trojky Passat BlueMotion ukrývá pod kapotou stejný agregát jako zmíněný Golf, tedy 1.6 TDI o výkonu 77 kW (105k). Apetit motoru by se dle automobilky měl pohybovat okolo hodnoty 4,4 l/100 km a na 70 litrovou nádrž by měl Passat ujet až 1591 km.
Všechny uvedené modely dostanou snížený podvozek, přeladěnou řídící jednotku motoru, prodloužené převody jen pětistupňového manuálu, pneumatiky s nízkým valivým odporem, upravenou aerodynamiku nebo třeba indikátory správného řazení. Novinkou bude systém Stop/Start a rekuperace elektrické energie při brždění.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.