Volkswagen chystá na frankfurtský autosalon premiéru hned tria úsporných modelů Polo, Golf a Passat pod označením BlueMotion. Co nám modrá trojka přinese?
Nejmenší Polo přiveze pod kapotou zbrusu nový vznětový tříválec o objemu 1.2 litru s technologií common rail. Motor disponuje maximálním výkonem 55 kW (75 k) a díky BlueMotion úpravám se u modelu Polo podařilo srazit průměrnou spotřebu na 3,3 l/100 km a emise CO2 na 87 g/km. Na 45 litrovou nádrž je tak teoreticky možné ujet až 1363 km. Na trhu se Polo BlueMotion objeví příští rok.
Větší Golf BlueMotion bude k dispozici s moderním naftovým čtyřválcem 1.6 TDI naladěným na výkon 77 kW (105 k). Podle výrobce přitom spotřeba činí méně než 4 litry, konkrétně 3,8 litru nafty na 100 km. S nádrží o objemu 55 litrů bychom tak mohli ujet až 1447 km. Jako první se Golfu BlueMotion dočkají evropští zákazníci už na konci letošního podzimu.
Největší a nejstarší zástupce modré trojky Passat BlueMotion ukrývá pod kapotou stejný agregát jako zmíněný Golf, tedy 1.6 TDI o výkonu 77 kW (105k). Apetit motoru by se dle automobilky měl pohybovat okolo hodnoty 4,4 l/100 km a na 70 litrovou nádrž by měl Passat ujet až 1591 km.
Všechny uvedené modely dostanou snížený podvozek, přeladěnou řídící jednotku motoru, prodloužené převody jen pětistupňového manuálu, pneumatiky s nízkým valivým odporem, upravenou aerodynamiku nebo třeba indikátory správného řazení. Novinkou bude systém Stop/Start a rekuperace elektrické energie při brždění.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?