Francúzsky kompaktný sedan odvodený od predchádzajúcej generácie modelu Mégane má pokračovanie. Novinka prichádza s novým menom Fluence a predstavuje medzistupeň medzi Méganom a väčšou Lagunou.
Ako sme vás pred časom informovali, automobilka Renault plánuje doplniť radu modelov Mégane o elegantný sedan. Nový sedan však vďaka vylepšenej technike a vzhľadu dostal nové pomenovanie, kompaktný sedan od Renaultu sa odteraz bude volať Renault Fluence. Doplňuje tak troj- a päťdverový hatchback a verziu kombi.
Predchádzajúci Mégane Sedan bol obľúbený hlavne na východe Európy, najviac kusov sa predalo v Turecku, Rusku a Rumunsku. Novinka dosiahla úctyhodné rozmery, veď dĺžka Renaultu Fluence dosahuje 4 620 mm, čo je iba o 23 mm menej ako napr. Laguna Coupe. Predĺžený rázvor 2 702 mm bude totožný s verziou kombi.
Na výber bude trojica pohonných jednotiek, benzínové 1,6 16V (110k) a 2,0 16V (140k) a naftový agregát 1,5 dCi vo viacerých výkonových verziách. V roku 2011 by mala trh obohatiť elektrická verzia modelu Fluence, časom by pre najsilnejší vznetový agregát mala pribudnúť aj nová dvojspojková prevodovka.
Renault Fluence sa svetu predstaví na autosalóne vo Frankfurte, ktorý už klope na dvere.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?