Francúzsky kompaktný sedan odvodený od predchádzajúcej generácie modelu Mégane má pokračovanie. Novinka prichádza s novým menom Fluence a predstavuje medzistupeň medzi Méganom a väčšou Lagunou.
Ako sme vás pred časom informovali, automobilka Renault plánuje doplniť radu modelov Mégane o elegantný sedan. Nový sedan však vďaka vylepšenej technike a vzhľadu dostal nové pomenovanie, kompaktný sedan od Renaultu sa odteraz bude volať Renault Fluence. Doplňuje tak troj- a päťdverový hatchback a verziu kombi.
Predchádzajúci Mégane Sedan bol obľúbený hlavne na východe Európy, najviac kusov sa predalo v Turecku, Rusku a Rumunsku. Novinka dosiahla úctyhodné rozmery, veď dĺžka Renaultu Fluence dosahuje 4 620 mm, čo je iba o 23 mm menej ako napr. Laguna Coupe. Predĺžený rázvor 2 702 mm bude totožný s verziou kombi.
Na výber bude trojica pohonných jednotiek, benzínové 1,6 16V (110k) a 2,0 16V (140k) a naftový agregát 1,5 dCi vo viacerých výkonových verziách. V roku 2011 by mala trh obohatiť elektrická verzia modelu Fluence, časom by pre najsilnejší vznetový agregát mala pribudnúť aj nová dvojspojková prevodovka.
Renault Fluence sa svetu predstaví na autosalóne vo Frankfurte, ktorý už klope na dvere.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?