Modernizovaný Fiat Grande Punto bude, ostatně jako v těchto dnech každá novinka, představen na zářijové frankfurtské autoshow. A, ostatně jako každý výrobce, zveřejnil i Fiat několik oficiálních fotografií a základních faktů.
Změny jsou přesně takové, jaké byste od klasického faceliftu čekali. Jiný je přední nárazník s upravenými mlhovkami a směrovými ukazateli, nad ním pak najdete vodorovnou chromovanou lištu s logem automobilky. Cílem designérů bylo zřejmě přiblížit Punto stylové „pětistovce“. Ruku v ruce s úpravou tváře se proměny dočkaly i zadní partie. Modernizován byl nárazník i grafika koncových svítilen.
Změny se udály i v interiéru. Lehce přepracovány byly tvary palubní desky i výplně dveře, vše pokrývají nové materiály.
Částečné obměny se dočká paleta motorizací. Nově přibudou v nabídce moderní zážehové agregáty s technologií MultiAir, která dokáže efektivněji pracovat se sacími ventily a díky tomu snížit spotřebu až o 10 procent. Výkon a točivý moment se přitom zvednou o 10 resp. 15 procent.
Pro zájemce o naftu pak bude připravena druhá generace dieselových motorů MultiJet. Jejich změny jsou ale spíše kosmetické. Díky použití nových vstřikovačů se podařilo srazit spotřebu zhruba o 2 procenta.
Punto Evo nabídne i módní Stop/Start systém, který při zastavení na křižovatkách vypne motor a při rozjezdu jej opět bleskově nastartuje. Systém bude ve standardu se všemi agregáty splňujícími emisní normu Euro5.
Faceliftované Punto se představí za několik týdnů ve Frankfurtu a mezi první zákazníky se dostane už v druhé polovině října.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?