Modernizovaný Fiat Grande Punto bude, ostatně jako v těchto dnech každá novinka, představen na zářijové frankfurtské autoshow. A, ostatně jako každý výrobce, zveřejnil i Fiat několik oficiálních fotografií a základních faktů.
Změny jsou přesně takové, jaké byste od klasického faceliftu čekali. Jiný je přední nárazník s upravenými mlhovkami a směrovými ukazateli, nad ním pak najdete vodorovnou chromovanou lištu s logem automobilky. Cílem designérů bylo zřejmě přiblížit Punto stylové „pětistovce“. Ruku v ruce s úpravou tváře se proměny dočkaly i zadní partie. Modernizován byl nárazník i grafika koncových svítilen.
Změny se udály i v interiéru. Lehce přepracovány byly tvary palubní desky i výplně dveře, vše pokrývají nové materiály.
Částečné obměny se dočká paleta motorizací. Nově přibudou v nabídce moderní zážehové agregáty s technologií MultiAir, která dokáže efektivněji pracovat se sacími ventily a díky tomu snížit spotřebu až o 10 procent. Výkon a točivý moment se přitom zvednou o 10 resp. 15 procent.
Pro zájemce o naftu pak bude připravena druhá generace dieselových motorů MultiJet. Jejich změny jsou ale spíše kosmetické. Díky použití nových vstřikovačů se podařilo srazit spotřebu zhruba o 2 procenta.
Punto Evo nabídne i módní Stop/Start systém, který při zastavení na křižovatkách vypne motor a při rozjezdu jej opět bleskově nastartuje. Systém bude ve standardu se všemi agregáty splňujícími emisní normu Euro5.
Faceliftované Punto se představí za několik týdnů ve Frankfurtu a mezi první zákazníky se dostane už v druhé polovině října.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.