„S“ varianta elegantního sedanu A5 Sportback bude oficiálně prezentována na nadcházejícím frankfurtském autosalonu. Nyní Audi s předstihem uvolnilo několik snímků.
Audi S5 Sportback nabídne pod kapotou přeplňovaný třílitrový zážehový šestiválec o výkonu 245 kW (333 k) s maximálním točivým momentem 440 Nm v rozpětí 2900 – 5300 otáček. Na stovku s ním auto zrychlí za 5,4 sekundy. Průměrná spotřeba by podle výrobce měla činit necelých 10 litrů benzínu, konkrétně 9,7.
S motorem bude spřažena sedmistupňová dvouspojková převodovka S Tronic, která bude 333 stříbrných koní přenášet na všechna čtyři kola díky systému quattro.
Zvenku poznáte S5 od „obyčejné“ A5 díky specifickým 18 palcovým litým kolům, jež budou obuty do pneumatik o rozměru 245/40. Speciální budou i brzdové kotouče s emblémem S5, který samozřejmě najdeme i na přední masce a víku zavazadelníku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?