Citroën má plány na rozšíření své výrobní řady. Kromě klasických vozů s písmeny C bude prodávat ještě další a to s písmeny DS. Tady je první z nich.
Citroën DS3 je tak prvním stavebním kamenem nové stylové řady, následovat ho budou ještě modely DS4 a DS5, tedy stylovky odvozené od modelů C4 a C5.
Model DS3 stojí na platformě budoucího modelu C3, na které stojí již Citroën C3 Picasso. Jeho hlavním cílem je Mini, pokukovat by mohl také po zákaznících Lancie Ypsilon, obstarožního Volkswagenu New Beetle (který brzy dostane nástupce) a menšího Fiatu 500.
Poměrně malý Citroen má na délku 395 centimetrů, což je téměř přesně tolik co například domácí Fabia. Šířka má hodnotu 171 cm a výška 146.
K lepšímu modelu se hodí lepší motory, proto očekávejme 1,4 VTi o výkonu 95 koní, 1,6 VTi s výkonem 120 koní a prozatímní vrchol 1,6 THP o výkonu slušných 150 koní. Diesely budou prozatím dva, o výkonech 90 a 110 koní.
Vzhlede k exkluzivnějšímu náboji můžeme očekávat rozsáhlou nabídku barev (jak exteriéru tak i interiéru), různé divoké kombinace a podobné individualizující prvky.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?