Citroën má plány na rozšíření své výrobní řady. Kromě klasických vozů s písmeny C bude prodávat ještě další a to s písmeny DS. Tady je první z nich.
Citroën DS3 je tak prvním stavebním kamenem nové stylové řady, následovat ho budou ještě modely DS4 a DS5, tedy stylovky odvozené od modelů C4 a C5.
Model DS3 stojí na platformě budoucího modelu C3, na které stojí již Citroën C3 Picasso. Jeho hlavním cílem je Mini, pokukovat by mohl také po zákaznících Lancie Ypsilon, obstarožního Volkswagenu New Beetle (který brzy dostane nástupce) a menšího Fiatu 500.
Poměrně malý Citroen má na délku 395 centimetrů, což je téměř přesně tolik co například domácí Fabia. Šířka má hodnotu 171 cm a výška 146.
K lepšímu modelu se hodí lepší motory, proto očekávejme 1,4 VTi o výkonu 95 koní, 1,6 VTi s výkonem 120 koní a prozatímní vrchol 1,6 THP o výkonu slušných 150 koní. Diesely budou prozatím dva, o výkonech 90 a 110 koní.
Vzhlede k exkluzivnějšímu náboji můžeme očekávat rozsáhlou nabídku barev (jak exteriéru tak i interiéru), různé divoké kombinace a podobné individualizující prvky.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.