Športová dodávka? Nech to znie akokoľvek nezmyselne, Ford má recept aj na takýto automobil. Po úspechu prvej série Tranzitu Sport Van prichádza druhá, obmedzená počtom kusov, ktorých bude vyrobených iba 80.
Nemecký Ford má v svojej ponuke okrem modelov na všedný deň aj športovo zamerané modely. Samozrejme, takýto postup výrobcu nie je to ničím výnimočný, no počuli ste už o športovej dodávke?
Ford totiž pred necelými dvomi rokmi predstavil pseudo športový Transit, ktorý zaujal modrou metalízou doplnenou dvomi bielymi pruhmi, ktoré prechádzali prednou kapotou a strechou. Výrobca svojim počinom zrejme zákazníkov zaujal, keďže úspešne predať všetkých vyrobených 1 000 kusov mu nerobilo žiaden problém.
Vedenie automobilky pre neustály záujem o športovo ladený Tranzit Sport Van prichádza s ďalšou, podobnou úpravou. Pretekársky výzor má podobne ako predtým na starosti športový predný nárazník, zliatinové disky z Focusu ST, bočné prahy, alebo dvojitá chrómovaná koncovka výfuku ( čo z toho, keď je osadená plastovou záslepkou...).
Špeciálna séria Tranzitu Sport Van bude charakteristická bielou metalízou s modrými pruhmi, dvojlitrovým naftovým agregátom s výkonom 136 konských síl a bohatou sériovou výbavou, v ktorej za príplatok nechýbajú niektoré luxusné doplnky, napríklad kožené sedadlá, alebo vstavaná navigácia. Štandardom je autorádio s CD a MP3 prehrávačom a šiestimi reproduktormi, klimatizácia alebo tónované sklá.
Ford Tranzit Sport Van v novej edícii sa vyrobí v obmedzenom počte 80 kusov, športovci za volantom dodávky by sa teda mali do Fordu poponáhľať.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?