Suzuki SX4 podstúpilo inováciu techniky a dizajnu, podobne ako jeho spolubrat, Fiat Sedici. Modernizovaný mestský crossover sa predstaví na autosalóne vo Frankfurte.
Spolupracujúce automobilky Fiat a Suzuki sa v podobnom čase rozhodli inovovať svoje, takmer identické produkty Fiat Sedici a Suzuki SX4. O ich obľúbenosti nie je pochýb, výrobcovia sa trafili do čierneho. Zákazníci boli s vzhľadom mestských crossoverov spokojní, a tak obe automobilky pristúpili len na decentné doladenie dizajnu. Prepracovaný je aj interiér, zmeny zasiahli aj motory pod kapotou.
Fiat svoj Sedici už predstavil, prvé modernizované kusy sa už premávajú po našich cestách. Na rad prišlo aj Suzuki, ktoré svoj facelift oficiálne predstaví verejnosti na autosalóne vo Frankfurte, ktorý klope na dvere.
Ako sme v predchádzajúcich riadkoch naznačili, na divoké dizajnové kreácie môžete rovno zabudnúť. Zvonku spoznáte modernizované Suzuki SX4 iba poriadne ostrým okom, inovovaný je mohutnejší predný nárazník, drobné zmeny zasiahli aj zadnú časť karosérie. Zákazníci si budú môcť vybrať z novo navrhnutých zliatinových diskov a nových farebných odtieňov karosérie.
Interiér ponúka novo tvarovanú vrchnú časť palubnej dosky, nový je aj dizajn autorádia a automatickej klimatizácie. Celková architektúra interiéru však ostáva naďalej nezmenená. Vodiča poteší nová grafika prístrojov pred volantom.
Pod kapotu sa okrem známych benzínových agregátov (s navýšeným výkonom) 1,5 (112 koní) a 1,6 (120 koní) dostal aj celkom nový naftový motor z dielne Fiatu - 2,0 DDiS s maximálnym výkonom 135 konských síl. V ponuke ostáva aj menší naftový motor 1,6 DDiS z dielne francúzskeho Peugeotu s výkonom 90 konských síl. Štandardom je pohon prednej nápravy, pohon 4x4 je k dispozícii pre najsilnejší benzínový a naftový motor.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?