Mazda na blížícím se autosalonu ve Frankfurtu představ faceliftovanou Mazdu CX-7. Její vzhled už známe z USA, ne tak ale techniku.
Doširoka rozšklebený úsměv je nyní poznávacím znamením Mazd. Musí ho proto přirozeně dostat i zástupce na poli SUV, tedy model CX-7.
Vzhled nového SUV jsme viděli už před půl rokem na autosalonech v USA, Mazda s uvedením do Evropy ale trochu otálela. Oficiálně se představí až ve Frankfurtu.
Největší novinka bude, snad kromě vzhledu, pod kapotou. Kromě přeplňovaného čtyřválce 2,3 litru, který zůstává, se objeví poprvé i diesel.
Mělo by jít o motor o objemu 2,2 litru a výkonu 170 koní. Díky inovativnímu katalyzátoru se podařilo emise oxidů dusíků snížit o 40 % a motor splňuje Euro 5.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.