Mazda na blížícím se autosalonu ve Frankfurtu představ faceliftovanou Mazdu CX-7. Její vzhled už známe z USA, ne tak ale techniku.
Doširoka rozšklebený úsměv je nyní poznávacím znamením Mazd. Musí ho proto přirozeně dostat i zástupce na poli SUV, tedy model CX-7.
Vzhled nového SUV jsme viděli už před půl rokem na autosalonech v USA, Mazda s uvedením do Evropy ale trochu otálela. Oficiálně se představí až ve Frankfurtu.
Největší novinka bude, snad kromě vzhledu, pod kapotou. Kromě přeplňovaného čtyřválce 2,3 litru, který zůstává, se objeví poprvé i diesel.
Mělo by jít o motor o objemu 2,2 litru a výkonu 170 koní. Díky inovativnímu katalyzátoru se podařilo emise oxidů dusíků snížit o 40 % a motor splňuje Euro 5.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?