Automobilka BMW sa nechce nechať zahanbiť v žiadnom smere. No pokiaľ ide o hybridné pohony, musí prenechať žezlo Lexusu, ktorý je v tejto kategórii na tróne. Čoskoro sa to ale môže zmeniť.
Na autosalóne vo Frankfurte predstaví dva modely s hybridným pohonom, a to X6 a novú „sedmičku“. Čo sa týka klasického benzínového agregátu, pod kapotu sa dostane preplňovaný 4,4l vidlicový osemvalec s výkonom 407k a krútiacim momentom 600Nm.
Pomáhať mu bude elektromotor umiestnený priamo v prevodovke s výkonom 20k a krútiacim momentom 210Nm. Bude poháňaný pomocou Li-Ion batérii nabíjaných pomocou energie získanej pri brzdení.
Systém bude umožňovať jazdu len na elektromotor, samozrejme aj len na benzínový agregát, poprípade na oba agregáty súčasne. Podľa vyjadrenia BMW by sa mala spotreba znížiť v priemere oproti klasickému 4,4l motoru o 10-15%.
Či to však bude reálna hodnota, alebo len vymyslená, preveria až novinárske testy v reálnej prevádzke.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?